Oletteko ottaneet influenssarokotteen? Minulla on ollut tapana ottaa.Ehkä on tehonnut kun ei ole vaivannut.

Lisätty: 02.01.2009 - 21:49

Tavallinen flunssa ja infuenssa ovat kaksi eri asiaa.Influenssaepidemia on juuri rantautumassa Suomeen.

Lisätty: 02.01.2009 - 23:06

Anonyymi.Kyllä antavat jos et kuulu rikiryhmään sairauden tai iän puolesta niin käyppä apteekissa ja sitten terkkariin.Olisi kylla pitänyt ottaa jo aikaisemmin,mutta apteekista saat ohjeet.

Lisätty: 02.01.2009 - 23:27

Erottakaa flunssa ja infuenssa.

Avainsanat: influenssa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2009 - 22:15

olen ottanut parina vuonna diabetekseni takia.. (;

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.01.2009 - 21:46

En ole ottanut, ja silti on flunssa toistaiseksi pysynyt pois. Mitä nyt syksyllä oli nuhaa ja yskää. Seuraavat pari kuukautta näyttää tuleeko nujertamaan minut vai kiertääkö kaukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 21:50

En ottanut ja tänään tuntuu kurkku karhealta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 21:57

En ole ottanut koskaan. Ei ole tullut mieleenkään ottaa. Se saattaa johtua siitä, etten kovin usein sairastele flunssaa. (kuuluisat viimeiset sanatko?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 22:55

Onpa tullut otettua, kuten viime vuonnakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 23:00

Antaisko nuo mullekin, jos kävisin pyytämässä, kun en kuulu mihinkään riskiryhmäänkään. Kerrotko vielä, onko kalliskin piikki.

Lisätty: 03.01.2009 - 11:56

Täytyy miettiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 23:20

Ainahan ne mainostelee että rasitusastmaatikkona minun pitäisi ottaa sellainen rokotus. Ei vaan oo koskaan tullu otettua, ja hengissä olen pysynyt. Ei pikkuflunssaa kannata pelätä. Mutta jos uskoo todella tarvitsevansa rokotetta niin siitä vaan. Minusta se on niin, että mitä vähemmän "turhia" rokotuksia ja lääkkeitä niin sen parempi vain. (Älkää nyt sitten kivittäkö...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 00:06

En ole ottanut, sairastin juuri sellaisen pikuisen, ensimmäisen kymmeneen vuoteen ja syykin taisi olla heikentynyt yleiskunto ihan muista vaivoista. Uskoisin pärjääväni näillä 'luomurokotteilla' taas jonkun aikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 00:45

En ole koskaan ottanut. Yleensä sairastan kaksi flunssaa vuodessa. Vältän väkijoukkoja ja pesen käsiäni alvariinsa, mutta aina nämä toimenpiteet ei ole riittäneet.

Eiköhän jossain vaiheessa influenssaepidemia kaada minutkin sängynpohjalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 01:11

jostain syystä flunssa ei ole minun vaivani enkä ole rokotuksia siihen tarvinnut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 07:09

olen ottanut 1 kerran ja sairastin koko talven flunssaa. kuulun riskiryhmään. ja se rokote on vaan yhteen influenssaan. kyllä nämä flunssat tulevat silti, nytkin on sellainen päällä, ja komean huuliherpeksen kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 10:43

En ole ottanut influenssarokotetta vielä koskaan, muutaman influenssan olen sairastanut ja niistäpä sitten saanut ehkä joksikin aikaa tällaisen luonnollisen immuniteetin influenssaa vastaan.

Alla linkki (jos onnistuu) flunssa ja influenssa, ero, oireet ja hoito, jne.

Lähteet:
www.verkkoklinikka.fi/?page=...id=3240186 - 91k

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:38

Influenssa on vasta tulollaan eli tehosta ei tiedä.
HS:n mukaan käytetyssä rokotteessa oli jokin osa sitä vastaainetta joka tehoaisi nyt aluillaan olevaan tautiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 21:33

En ole koskaan ottanut vaikka sitä on joka syksy tarjottu työterveydestä. En ole myöskään sairastanut en ifluenssaa enkä flunssaa. Koskaan ei ole tarvinnut olla vielä sairuden takia pois töistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 23:35

En ole koskaan ottanut. tarjottu kyllä on mutta olen kieltäytynyt. mielellään sairastan kun sairastuttaa.