Kuuluitko sinä niihin höynäytettyihin,jotka juoksi tukkaputkella ostamaan askelmittarin silloin kun se tuli markkinoille?

Sanoisin neron leimaukseksi keksintöä askelmittarista ja markkinointi onnistui 100%. Kuinka monta päivää sinulla kului ennen kuin tajusit tulleesi "huijatuksi" ja ,että et tee mitään tiedolla montako askelta olet ottanut?
Ostaisitko mittarin joka mittaa montako kertaa silmäsi räpsähtävät päivässä, tai monestikko peukalo kouistuu?

Avainsanat: hoynäytettiinkö sinua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.01.2009 - 16:18

Neljä vuotta sitten ostin, tai oikeastaan sain, ensimmäisen askelmittarini. Kun se hukkui ostin uuden ja jos tämä sattuisi häviämään saatan ostaa vielä kolmannenkin (tai todennäköisesti ominaisuus onkin jo kännykässä).

Kysehän ei ole alkuunkaan siitä että mittailisin välimatkoja tai olisin niistä edes niin kovin kiinostunut. Peruskunnon ylläpitämiseen yksi hyvä konsti on kävellen tehty liikunta jota pitäisi olla tietty määrä vuorokautta kohden (tavalliset askeleet / aerobiset askeleet) ja näiden tavoitteiden toteutumista huomattavan helppo seurata kun 'tikutin' kulkee mukana taskussa.

Ihminen on aika hyvä hämäämään itseään, tuntuu että iltalenkin voi jättää tekemättä 'kun olen joussut koko päivän pää kolmantena jalkana' verukkeella, askelmittari voi kertoa jotain ihan muuta päivän saavutuksista.

Minulle askelmittari on ollut helppo ja hyödyllinen vehje (paristokin kestää toista vuotta) enkä todellakaan ole tuntenut itseäni höynäytetyksi, mutta kukin omilla konsteillaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.01.2009 - 13:55

En hankkinut kun liikun niin vähän että voin ne askeleet itsekin laskea jos sitä tietoa tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 14:44

En hankkinut, enkä aio hankkia sen enempää kuin sykemittariakaan. Nyt on nimittäin niin, että normaali reipas kävely on n. 1km/10min. Tuolla laskuopilla voi kellosta katsoa myös matkan pituuden ja jos ei ole ihan varma, voi testata jollain valtatiellä kilometri tolpilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 15:10

en hankkinut,silloin,enkä hanki vieläkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 16:50

En hankkinut askelmittaria silloin kun se markkinoille tuli,, mutta voisin sen kyllä hankkia ja jos semmoisen vaikka lahjaksi saan, niin en panis sitäkään pahitteeksi.. (eli vaik ois vinkkinä että liikuppas tyttö vähän) heh... Miun työni on paljolti liikkumista/ kävelyä/ pyöräilyä, että kyllä miun tuloo väkisinkii liikuttuun..

Valperilla oli niin hyvä vastaus, että enpä taida omaani tän enempiä jatkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 16:56

Sain mittarin kampaamotuotteita myyvän liikkeen ostokseni kylkiäisenä. Aluksi käytin sitä mutta sitten totesin kuten kysyjäkin, että mitä ihmettä sillä tiedolla teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 18:01

Askeleeni on ermittaisia ja otan niitä miltä itsestä tuntuu.Ei ole mittaria eikä tule.Pyrin liikkumaan säännöllisesti,mieluiten kävellen sauvojen kanssa tai ilman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 18:45

en ostanut. jälkeenpäin olen ostellut yhden jos useammankin kirpputoreilta...heh enkä ole kertaakaan käyttänyt. JOS joskus kokeilisi, ehkäpä. ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 19:09

Sain sen jostakin kylkiäisenä. Aluksi käytinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 21:36

Sain askelmittarin miniältä lahjaksi ja se on tosi hyvä vehje! Ei se muuten, mutta innostaa lisää kävelemään ja sauvakävelemäänkin. Kuulemma askelmäärälläkin on jotain merkitystä. Sitä en tiedä mihin se perustuu, mutta näin olen kuullut: päivässä pitäisi ottaa 7000 askelta.

Mielestäni mikä tahansa konsti, mikä parantaa omaa suorituskykyä ja innostaa tai rohkaisee tekemään hyviä asioita, on hyvä! En minä säästöäkään tee kuin pieni askel kerrallaan, mutta siihen jatkuvuuteen onkin ihan toiset konstit. ;)

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 22:30

en minä mutta äiti kyllä. eli tälläkin kertaa muna oli kanaa viisaampi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:39

enen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 15:34

Tällanen tuli joskus jonkun kaupan kylkiäisenä kylläkin, jonkin aikaa käytin/kokeilin, mut sit se jäi, ehkäpä ei sit ollu tarpeeks laadukas, kun askeliakin tuli niin vähän, heh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2009 - 13:07

Ei en ostanut, mutta kun vaihdoin puhelimen ja aloin tutkia sen ominaisuuksia, niin huomasin siinä olevan selaisen ominaisuuden ja on kyllä sellainen suuntaa antava ja hauska lisä lenkillä käydessä. Sauvakävelyssäkin näkee miten monet askeleet on tullu otettua! Nokia osaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 19:02

ostin enkä tosiaankaan tuntenut tulleeni höynäytyteksi, mitähän mahdoit odottaa?