Mitkä sanat on sellaisia jotka alkaa tavulla:KÄS?? Ei kuitenkaan sanaa käsky,käskyläinen tai muuta käsky sanaan liittyvää.

Vastauksii pian..

Lisätty: 01.01.2009 - 19:57

Siis sanan pitää alkaa tavulla KÄS
Käsi ei siis käy,sillä se on KÄ-SI,eikä KÄS-I

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.01.2009 - 19:21

Käsikirjoitus, käsipaperi, käsitys, käsitellä, käsiase... Nui tuli ekaks mieleen ja on niit muitakin, mukken tähän hätään keksi enempi, hih..
Käsittämättömästikkin,, öö onks toi oikee sana.. ( blondi tääl taas viisaana, juu-u )

Blondi tääl taas.. Siis tavulla -käs, lukisinpa kysymyksen tarkemmin ennen kuin vastailen.. [ Ei saa olla sanaa käsi, kö ko?? ]

Lähteet:
:D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.01.2009 - 19:19

kässä(lyhenne käsitöistä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 19:23

Kuis käs käy? Mitä kuuluu? Mielestäni Viroksi.

Lähteet:
Muistikuva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 19:24

Esim. selkärangattomiin kuuluvat käsnäjalkaiset eläimet. 70 lajia, elää mm. Uudessa-Seelannissa sekä Keski- ja Etelä-Amerikassa. Toivottavasti tästä on apua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 19:27

Siis tavu pitää olla? Menee aika vaikeaksi.
Tulee mieleen käskynkkää, käs'peli, kässäri, ja siihen ne loppuikin meikäläisen konstit.

Lähteet:
www.elisanet.fi/eeva.rasanen...kisto.htm,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 19:38

käsite, käsipuuhka, käsikirja

Lähteet:
ristikontäyttäjän käsikirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 19:45

vanha orja tuntee nimityksen: käskyläinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.01.2009 - 20:01

Käskynjako

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 21:44

Kässäri on ainoa, joka tulee mieleen, eikä sekään ole virallinen suomenkielen sana, vaan lyhenne sanasta käsikirjoitus. Äläkä tee näin vaikeita kysymyksiä, kässähän menee hermot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 22:14

-käsnä = kovettuma
-käsmänjoki

ps. käsky-sanasta saa tosiaan vaikka mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 08:33

kässätä= tajuta,... no siihen näköjään katkesi minun ajatus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 10:33

Sanan täytyy olla Käys-ken-nel-lä.Tarkoitta sinne tänne kävelyä tuo meni päin metsää.huomasin jälkeen vastayksen.Käs-keä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 15:15

Käs-sä (Käsityö)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 18:12

Josko ois käs-sä-tä? (käytettiin ainakin nuorempana sanasta käsittää), tiiä sitten oonko kässänyt oikein....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 19:40

Nipona sanon: -Valtaosa vastaajista ei osaa lukea kysymystä (rajoituksineen); tavuttaa tai sitten tarjoaa vastaukseksi murteellisia ilmaisuja.
käsnätuhkelo; (käsnä on todellakin, kuten Lennu tiesi, synonyymi känsälle);

Lähteet:
Käs-ityskyky