Mistä tulee sanonta `omena päivässä pitää lääkärin loitolla`. Entäs jos syön 2 omenaa. Pysyykö se lääkäri vielä loitonpana?

Voiko syödä varastoon niin, että jos joskus ei olekaan omenoita syödä, lääkäri voi vaikka lähestyäkin, sitä välimatkaa olis tullut ikäänkuin tehtyä enemmänkin. Ja sitten kun lääkäri on jo ihan lähellä, alkaisi kiireesti omenoita syömään, niin se loitontuisi jälleen. Miten on?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.01.2009 - 18:54

Lääkäri pysyy loitolla, jos syömisen sijaan heität sillä omenalla sitä lekuria. :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.01.2009 - 12:11

Eikö se tarkoita hammaslääkäriä.Kun syöt 2 omenaa niin se pitää(kö) 2 hammaslääkäriä loitolla.Kokeile varastoonsyömistä pitääkö se useamman loitolla vai meneekö ne varastoon:annattaa pitää aina omena taskussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.01.2009 - 12:18

Kokeileppas kuin käy. Ehket näe lääkäriä seuraavaan kymmeneen vuoteen, kun popsit niitä omenoita. Mikäs sen parempi asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 12:46

sananlaskun vihjaus taitaa viitata niihin vitamiineihin ja silloin varastoon syömisestä ei ole juurikaan hyötyä, jatkuva tasainen annostus parasta, eli niinkuin ohje kuuluu:
Syö omena päivässä, joka päivä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 13:03

aina kannattaa kokeilla! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 13:18

se menee vielä enemmän loitommaksi.

Lähteet:
juu kyllä menee loitommaksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 13:57

Hyvä sloganin on joku keksinyt. Se on helppo muistaa ja noudattaa vaikka vitamiinilähteenä on joku toinen hedelmä tai marja on parempi.

Mulla on hyvä tai huono tuuri. Miten sen ottaa. Vaikka söisin kilon omenoita lääkäri ei pysy loitolla minusta, kun pari lääkäriä kuuluu perheeseen.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 14:12

Jos syöt 2 omenaa päivässä,sanon 2 lääkäriä pysyy loitolla.Tosin minua operoi 4lääkäriä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 03:51

-1-1 ei ole 0