Miksi paristot on paras pitää jääkaapissa?

Kuulin tämän vasta ja olen aina luullut, että ne purkautuvat kylmässä.

Lisätty: 01.01.2009 - 10:32

Vanha tätini kertoi lukeneensa joskus jostain tämän asian ja kehoitti minuakin paristot jääkaappiin laittamaan. En laittanut. Siksi ajattelinkin kysäistä teiltä, että asia valkenisi minullekin, että miksi jääkaappiin.

Avainsanat: paristot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 22:09

Mistä moinen tieto.Yleensä paristoijen ja akkujen (yksinkertaisesti voima)on heikoimmillaan kylmässä.Eihän niitä liikkeessäkään kylmäkaapissa säilytetä.En osaa vastata kysymykseen kun olen erimieltä.Sori.

Lisätty: 31.12.2008 - 22:18

Voi ollakin näin.Mihin se perustuu? Pitänee perehtyä asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 21:57

en oo koskaan edes kuullu et niitä vois pitää jääkaapissa:O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.12.2008 - 22:10

meilä ainakin patterit ja akut jääkaapissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 22:19

No nyt tuli kyllä aprilli pila? Ei missään tapauksessa. pattereiden säilytys tapahtuu aina täydellä latauksella kuivassa ja suojaisessa paikassa+15-18 asteen lämmössä.
Mistä tuollaista höpö juttua olette kuulleet?

Lisätty: 31.12.2008 - 22:22

Lisäksi lämpötilan laskiessa myös patterin varauskyky laskee ja näinollen myös säilyvyys ikä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 01:49

Auts, töks, töks. Ei niitä liikkeessäkään säilytetä kylmäkaapissa, vaan huoneenlämmössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 01:53

Jos haluaa ostaa heti uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.01.2009 - 08:57

En ole ikinä kuullut moista. Nehän kostuu siellä ja menevät pilalle. Ota äkkiä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 09:50

En ole kuullut,enkä laita niitä sinne,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 12:56

eipä taida olla niitä viisaimpia konsteja vaikka vanhoilla tädeillä kyllä neuvoja piisaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 10:29

En ole ikinä kuullutkaan moista. Miltähän vuosisadalta tämä tädin ohje mahtoi olla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 03:58

tä? eikai!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2009 - 15:27

Nyt tätisi on muistanut väärin, ei pattereita saa jääkaapissa säilyttää, olisikohan sotkenut johonkin toiseen tavaraan tämän konstin käytön?