Olen aloittanut työt 30.8 2007 milloin olen oikeutettu talvilomaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 18:39

Riippuu alasta ja sopimuksesta, mutta yleisesti ottaen ensimmäisen täyden vuoden jälkeen ansaitsee 2,5pv/kk. Lomanansaitsemisvuosi on 1.4.-31.3. , joten ensi vuodelle tulee ansaittua lomapäiviä 27.5. Kesälomaa ensi kesänä 4 vkoa ja talvilomaksi jää 3,5 päivää. Näin ainakin metallialan sopimuksen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 15:42

vaikka heti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 15:44

Vuonna 30.8-2009 jälkeen ainakin minun alan kalenteri kertoi.Eli kato alasi ammatti kalenterista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 15:45

Lomasta puhuttaessa on kyse vuosiloman pituudesta ja vuosilomaa alkaa kertyä 1: n täyden lomanmääräytymisvuoden jälkeen 2,5 pv, kuussa, josta 6 pv. pidetään kesäkauden ulkopuolella. Lomanmääräytymisvuosi alkaa muistaakseni aina1.4:ttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:16

eri alojen sopimuksissa on pikku eroja, toisissa vuosilomasta jää automaattisesti joku osa lomakauden ulkopuolella pidettäväksi 'talvilomaksi' , joissakin sopimuksissa se työntekijän vapaus itse määritellä lomanpitoaikansa on suurempi.

Periaatteessa sen jälkeen kun sitä lomaa on ansaittu, sitä voi ruveta käyttämäänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:41

Tänään voit aloittaa ja ylihuomenna menet taas töihin. Että silleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2009 - 23:04

Reilun vuoden päästä. Talviloma on niin pirullinen juttu että joskun sen saanti voi olla päivästä kiinni. Sinun kohdalla menee vielä melkoisesti aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2009 - 13:21

Meillä ei ole erillistä talvi-tai kesälomaa, on vain vuosilomaa josta pääosa käytetään varsinaisena kesäaikana, loppu sitten vuoden varrella oman toivomuksen mukaan.
Mutta 1 v täytyy olla työssä ennkuin ansaitsee ns. täyden loman.