Millainen on normaali ihminen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 11:57

Täysin mahdoton termi. En ainakaan itse ole sellaista tavannut.Maailmassa jokunen ihminen,mutta kahta täysin samanlaista ei ole joten kuka tästä massasta voitaisiin nostaa normaaliksi ja muut poikkeaviksi?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 11:36

Aikanaan opetettiin ettei sellaista olekaan kuin normaali ihminen. Käsitettä on vaikea määritellä. Mutta eiköhän normaali ihminen ole sellainen, joka tulee toimeen yhteiskunnassa sen määräyksien ja säädöksiä noudattaen vaikka välillä puristaisikin nyrkkiä taskussa.

Lähteet:
oma pähkäily

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 11:36

Normaali on sellainen ihminen kun on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 11:39

Normaali ihminen on työssä käyvä ahkera ja tunnollinen,suhtkoht raitis,koulut käynyt.Toden näkösesti kuolee ennen 100 vuotiaaksi tuloaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 12:54

Eiköstä se normaali ihminen luokitella normaaliksi, sillon kun se käyttäytyy odotetusti (meitin muitten odotusten mukaan), ja jos siitä poikkeaa ruodus meinaten, nii helposti luokitellaa epänormaaliks/poikkeavaks, tms.

Lähteet:
sanoo täält normaalin - epänormaalin normaalin epänormaalit ajattelutimet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 13:46

Onneksi kaikki olemme erilaisia, joten normaalia ei pystytä määrittelemään. Mikä sitten mahtaa olla epänormaali? Eikö se olisi normaalin vastakohta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:22

Jostakin luin mielisairaan määritelmän ja meni jotenkin niin, jotta sellainen ihminen poikkeaa yleisesti hyväksytyistä ja opituista yhteiskunnan normeista ja käyttäytymissäännöistä.
Eli se, mikä määriteltiin sata vuotta sitten hulluksi, voisi tänä päivänä olla vaikka pääministerinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 17:23

mun vastakohta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 20:23

-sinä ja minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 02:00

yleensä niitä syntyy synnytyslaitoksilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 18:27

Normaali tarkoittaa sellaista, joka noudattelee samaa kaavaa enemmistön kanssa. Normaali ihminen on siis samanlainen kuin ihmisten enemmistö.

Muistan, että tyttäreni alkoi itkeä ja parkua pienenä kun veljensä sanoi häntä normaaliksi. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2009 - 14:48

Normaali henkilö = terve. Terve taas pystyy mm. tekemään työtä, olemaan kunniallinen kansalainen jne.