Mitäs se sylki suuhun tuo.

onko tuo joku pelkkä sanonta,vai mikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2008 - 10:50

Sylki huuhtelee suuta, tekee ruuan liukkaaksi ja hillitsee bakteerien kasvua. Sylki on pääasiassa vettä, mutta siinä on myös ioneja, ureaa, amylaasia ja bakteereja torjuvia entsyymejä kuten lysotsyymiä.

Anteeksi tylsä vastaus, mutta pitihän minunkin päästä pätemään.. :D

Lähteet:
wikipedia

Kysyjän kommentti

Hyvästi huuhtelee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 31.12.2008 - 10:28

Näköjään ainakin em. kysymyksen.
Toisaalta, tunnustathan jo profiilissasi kiusanhenkesi...
No, sanonta se on ja kertoo kyllä itse merkityksensä.

Lähteet:
Varma Tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 10:28

sanonta "puhuu mitä sylki suuhun tuo" tarkoittanee sitä ettei sanomisia ole sen kummemmin harkittu tai ajateltu, sanat tulleet syljen mukana (tähän sisältyy piilotettuna myös sellainen puoliromanttinen ajatus, ettei sylki kulje aivojen kautta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.12.2008 - 10:41

Olethan lukenut tätä palstaa, niin varmasti tiedät vastauksen. Vähän sama asia, kuin päästää sammakoita suustansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 10:49

sylki tuo suuhun kavereita, jotka pitävät bakteerit kurissa. ja koneiston liukkaana jotta trafiikki sujuisi mahdollisimman jouhevasti niin sammakoilta kuin chickenwingseiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 13:09

Soon sanonta kans, ks. (vähäviisas ja kissanainen) yllä ja myös syljen tehtävä on ehkäistä hampaiden reikiintymistä, kosteuttaa suun limakalvoja ja toimia suojana bakteereita ja viruksia vastaan. Vai puhunko mä nyt taas mitä sylki suuhun tuo...

Lähteet:
mietintämyssyni kovan työn tulos, hohhoijjaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:11

Ei mitään, kaikki on jo siellä valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 20:29

Yleensähän ne on roskajuttuja, ja anteeksipyydettäviä asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 02:02

hammaspeikon tainnuttajia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 18:25

Ihania vastauksia! Mieleen tuli itselläkin tuo sammakot suusta, mutta kun tässä yritän pikku hiljaa kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta sanomisistani(kin) niin totean, että laura opetti minulle eniten. Siitä sen näkee, ettei se viisaus ole iästä kiinni. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 09:06

sitä mitä se ei ole vienyt loppuun asti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 04:10

nikotiinia tällähaavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2009 - 14:21

puhuu mitä sylki suuhuntuo.. harkitsematonta puhetta