Mitä mielestänne tarkoittaa kissa pistoksissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 20:04

vertauskuvallinen ilmaisu (jota ei kylläkään käytetä kissasta puhuttaessa):

Hän kulkee kuin kissa pistoksissa sanotaan henkilöstä, joka on kovin levoton. Ruotsalaiset sanovat samasta asiasta: Han går omkring som en äggsjuk höna.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 20:04

Kissa on pistoksissa juoksuaikanaan. Levoton, mouruava jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 20:06

Vertaukuvannollisestihan lauseella ilmaistaan, että joku on asiassaan täynnä touhua ja kova polte päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 20:30

vähäviisaan kanssa tässä samoilla linjoilla, eli vertauskuvallinen ilmaisu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 20:31

Levoton, hermostunut, yliaktiivinen jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 20:37

Sanoisin näin kisuna, et olen silloin erittäin kärsimätön ja malttia ei taho löytyy kun pitäisi jo tapahtuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 08:16

tuohon ei tarvia enää lisätä mitään,piti kyllä vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 08:35

Henkilö on levoton, jännittynyt, kärsimätön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:06

jotenkin tulee ensimmäisenä mieleen kissa jolle tehdään akupunktio. mutta tais mennä mönkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 21:01

Silloin kun minä olen kuin kissa pistoksissa, kiertelen huoneissa , en osaa asettua enkä tarttua mihinkään toimeen, sisälläni polttelee ja jännittää, tai pelottaa tai hermostuttaa jokin tuleva asia. Olen yleensä myös kärsimätön ja herkkä ärähtämään, haluan kuleksia yksikseni jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.01.2009 - 03:04

Kissa on pistokokeissa.

Lähteet:
www.tyhmat.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 00:48

Sellanen tyyppi on aivan säpinöissään eikä malta olla paikoillaan tai hiljaa.