Onko luvallista/luvanvaraista toimintaa merkkipäivänään ohjata lahjat rahana tilille.Rahat on tarkoitus käyttää hyväntekeväisyytee

Lisätty: 30.12.2008 - 16:18

Senverran korjaan että jos itse lahjoitan, niin voinko olla varma että rahat menevät tarkoituksen menevään osoitteeseen mikäli ei ole luvanvaraista eikä valvontaa.Valitettavasti minua ei tarvitse onnitella mikäli ette välttämättä halua.Tosin itse haluaisin toimia samoin jos vietän merkkipäivääni.

Lisätty: 30.12.2008 - 16:49

Tarkoitukseni ei ollut johtaa harhaan, vaan kysymyksen asettelu oli riittämätön.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.01.2009 - 17:48

Tosi hyvä kysymys. Muistaakseni olen kerran osallistunut lahjoittamalla yksityistiliin, jonka rahat menivät 5 lapsen hyväksi. Olivat juuri menettäneet molemmat vanhempansa tapaturman kautta. Silloin ainakin ne rahat menivät lapsille, tosin valvotusti.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 15:44

Varmasti ihan luvallista, jos kyse on henkilökohtaisesta tilistäsi (eikä mistään laillistetusta hyväntekeväisyystilistä) niin sitten on huomioitava, että kovin suurten lahjojen osalta verottaja saattaa kiinostua 28% verran, eikä silloin auta mitkään selitykset siitä mitä olet aikonut rahoilla tehdä, mutta sellaiset tavalliset muutamat kympit kultakin lahjoittajalta menee siinä kuin kukkasetkin.

Lisätty: 30.12.2008 - 16:22

no noin päin ajatellen, sen minkä annoit on mennyttä ja voit vaan toivoa (hiljaa mielessäsi) että lopullinen osoite on se mikä ilmoitettiin ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 15:54

luvallista on jos et ole mitään rahankeruuta järjestämässä, ja jos sitä rupeaa ihan mahdottomasti tulemaan, niin loput voit ohjata mun tilille, tekis tosi hyvää ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 16:07

Kai se luvallista on, mutta , mutta, mutta. Lahjahevosen suuhun ei pidä katsoa ja lahja on aina antajansa kaunis ele, joka mielestäni otettava sellaisena kuin se annetaan. Kaunis asia saattaa muuttu, mikäli saaja jo etukäteen ohjeistaa antajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 10:41

Ole oppinut sellasen asian jos lahjotat rahaa voit olla varma rahoista vain pieni osa menee tarkoitukseen,kysymykseen,luvallista.