Miksi raja vedetään ja siitä pidetään ennemmin kiinni kuin se purettaisiin?

Lisätty: 30.12.2008 - 12:56

Vedin rajan joten lisäinfoa ei heru.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 12:19

Esimerkiksi kannattaa pitää raja jos vaikka mennään kahdelle kaljalle,raja on kaksikaljaa,siitä pidetään mieluummin kiinni,koska jos se purettaisiin ,siinä menisi koko yö kaljotellessa,väliin jäisi pojan jalkapallo harrastus ja monta muuta asiaa jotka jäi väliin,silloin illalla.tämä oli yksi teora,en tiedä haitkotätä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 11:56

oli liian filosofinen kysymys minulle, voisitko vähän selittää?
mihinkä tämä liittyy?

Lisätty: 30.12.2008 - 13:33

no sitten kategoriassa politiikka ja yhteiskunta voisi ajatella esimerkiksi kunnan tai valtakunnan rajoja ja niistähän pyritään pitämään kiinni ettei menetettäisi saavutettua valtaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 13:26

Ilman asetettuja rajoja asiat menisivät kuinka sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 13:39

Joka asiassa jokaisella on omat luonnolliset rajansa. Eihän mikään toimi muuten järkevästi. Nykyään valitettavasti näkee ettei rajoja läheskään kaikilla ole, överiksi menee.

Lisätty: 31.12.2008 - 08:58

Jos Timpan metsäpalsta sattuisi olemaan omieni vieressä, rajaselkkaus siitä tulisi! Noin ei kuitenkaan käy, koska puita kaatalevat metsäammattilaiset .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 13:43

Vanhan Testamentin puolella oli viisaus jossakin....älä siirrä ikivanhaa rajaa...
Kokemuksesta tietdän, että maanmittaustoimituksista rajankäynnit sattoivat olla kovinkin kiperiä asianosaisille. Vaikka omistaisi maata vain kynsien alla, se muuttuu arvokkaaksi jos joku toinen tarvitsisi sitä.

Raja on mielestäni arvokas käsite. Se rajaa asioita ja ilman niitä yhteiskuntamme olisi yksi kaaos. Voihan joitakin rajoja purkaakin, mutta se tapahtuu lainsäädännön keinoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 14:19

Jos poliitikosta/politiikasta kyse (ks. kategoria) rajahan on aina johonkin vedettävä joka asiassa ja tässä tapauksessa saattaapi olla, että sitä rajaa ei siksi pureta vaan pidetään kynsin hampain kiinni, jottei ns. menetä kasvojaan.... (vertaa: lapset/vanhemmat)

Lähteet:
kuhan pähkäilin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 17:05

Helsinki ei ainakaan pidä rajoistaan kiinni ja tuskin meistä monikaan, jos sitä rajaa siirretään naapurin puolelle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 18:44

Jos omistat vaikkapa metsäpalstan ja minulla on siinä vieressä ja hakkuussa sattuu kaatumaan vähän tikkuja sinunkin puolelta niin saanko pitää vai tuleeko rajakysymys?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.12.2008 - 21:28

Tuo on, Timppa, rajatapaus!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 21:25

Joskus se tulee se raja vastaan ja sitte kattotaan mitä sille tehhään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 17:38

Mitä tästäkin tulisi, jos kaikki olisi rajatonta! Rajat ovat tärkeitä siksi, että Kaikki tietävät mikä on sallittua ja mikä ei.