Miten saisin kanin syömään heinää?

Kanin luonnollista ravintoa on heinä. Sen lisäksi on aina oltava raikasta vettä tarjolla. Kani-pellettiä voi tarjota voimaruokana ja välillä tuoretta, kuten hedelmiä, juureksi, yms.

Olen yrittänyt saada kanini syömään heinää, mutta heikoin tuloksin. Vähensin asteittain muun ruoan määrää, mutta heinä ei silti kelpaa riittävästi. Huolettaa kanin ruoansulatuksen takia.

Lisätty: 30.12.2008 - 00:16

No juu, onhan tuokin eräänlainen ratkaisu. En ajatellut kuitenkaan syödä itse kanejani. Saattaisi lasten parku kuulua rajalle asti.

Lisätty: 01.01.2009 - 17:16

Heinän laatu on tietty paras mahdollinen sillä se on ostettu asiantuntevasta eläinkaupasta.
Kiitos vastauksistanne! Taidan kokeilla tuota pientä nälkäkuuria välillä. Kanillehan ei ole pahaksi olla ilman muuta ruokaa välillä, mutta heinä on tärkeää sen ruoansulatuksen toiminnan kannalta. Aivan yhtä tärkeää kuin säännöllinen liikuntakin. Kanin ruoansulatus toimii samaan tapaan kuin hevosen. :)

Avainsanat: kani eläimet lemmikki heinä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 07:27

eikös ne syö aina parasta tarjolla olevaa, tuskin pikku paasto pahaa tekee ja nälkä opettaa syömään heinääkin (kunhan sitä vettä piisaa)

Kysyjän kommentti

Valitsin vastauksesi parhaaksi koska se oli käytännössä toimivin eikä vahingoita kania. Kokeilin sitä jo ja se toimi! Kiitoksia oikein paljon. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.12.2008 - 00:10

minun isäni yleensä söi kasvattamansa kanit, isäni söi myös rehuja kanin seuraksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 08:22

Olitko varma heinän laadusta,se kani ei syö jalostettua heinää pitää olla luonnon heinää.Ainaskin olen semmosia kuullut,ei omiakokemuksia,paitsi jänispaistia olen syönyt,mutta jänis ei ole kani.Yhteen aikaan joku kyllä kasvatti,broileri kaneja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 09:16

jospa heinä on homeessa?
tai pupulla on heinäallergia :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 16:27

Kokeile porkkanan kannoilla, jossa on naattia vielä jäljellä, jos se vaikka siitä oppisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 15:02

ne syö mistä tykkää :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 16:50

Ehkä kanillasi on joku vaiva, että sitä ei huvita syömään.. Mutta kaneja ja muita eläimiä ei saisi pakottaa.. Onhan sillä raikasta vettä tarjolla?? ;) Tietty.. Lisää heinään jotain herkkua niin varmaan se vähän auttaa kaniasi..