miten saisi karkki ja hyvän makuisten jouluun liittyvien ruokien syömisten loppuvan, voimakas addikti ruokaan.

Lisätty: 29.12.2008 - 20:16

en pysty laittamaan mitään ruokaa haaskiin, nyt syön yöllä kaikkia juustoja , aamulla naama on niinkuin 2 leipää yhdistettynä 2 sieraimen kera.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2008 - 22:53

Ollaan pyritty siihen että ruuasta ei tule jätettä kuin sillä yhdellä tavalla.Onneksi tuli hankittua Jouluksi ruokaa vähemmin kuin koskaan, mutta silti liikaa.Eiköhän se arki koittane ja ruokailu normalisoituu.Liikuntaa pitäisi lisätä mutta kun tuo kotikynnys on niin korkea ettei taivu yli. Valitettavasti meillä monilla sama ongelma.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2008 - 17:30

Ainakin siten ,että hävittää kaikki ko. ruuat kotoa ,eikä osta niitä enää kaupasta lisää, niin niiden syöminen sitten ainakin huomattavasti vähenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.12.2008 - 17:34

Syö ne kaikki loppuun, ja sen jälkeen hankit jotain arkiruokaa, ja tee siitäkin vähemmän maittavaa, niin luulisi addiktion loppuvan, tai ainakin vähenevän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 20:06

niin on minullakin halu syödä hyvää ruokaa, mutta en osta karkkeja enkä muutakaan mielitekoja kaupasta ja käyn vain kerran viikossa ruokakaupassa silloinkin katson etten osta semmoista ruokaa tai ruoka-ainetta, joka ei ole hyväksi minulle. Vaikea asia tuo riippuvuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 21:57

Hmm... kokeilisit maistella jotakin terveelistä ruokaa joka maistus hyvälle oppisit syömään sitä : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 23:09

No, pakko sanoa tähän, että ala tykätä itsestäsi enemmän kuin ruuasta. Ei sitä kaikkea ole mikään pakko syödä. Jos vaikka söisit hedelmiä välillä, ehkä se sitten alkaisi rauhoittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 09:53

Ruokaa kannattaa ostaa järjen kanssa eli sen verran kun tarvitsee. ja muutakin ruokaa kun herkkuja täytyy harrastaa.

Lisätty: 30.12.2008 - 13:32

Ruoan tilalle kannattaa hankkia jokin muu mielihyvän lähde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 16:08

Lisäaineravintona kromin tiedetään hillitsevän makean himoa. Muiden herkkujen himolle ei taida olla lääkettä. Ite söin 7½ kg:n kinkun 8:ssa päivässä, enkä edes yrittänyt toppuutella, ennen kuin se loppui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 16:55

mun ehkä hankala vastata tähän kun nytkin on käsi sipsipussissa mutta: ei mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.01.2009 - 01:10

pari sillivoileipää tekee terää, kumma kyllä siten on helpompi unohtaa makiat ...