Mitä on dialektinen naturalismi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2008 - 15:24

Dialektinen =väittelevä; dialektiikan mukainen; saivarteleva
Naturalismi = ajatus- tai taidesuunta, joka korostaa luontoa tai luonnollisuutta
Näitäpä tässä sitten yhdistelemään....

Lähteet:
www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/laaja.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.12.2008 - 17:01

Käsittääkseni se on jonkinsortin kommunismin ihannointia tai upean kapitalismin vastustamista, eli ilmeisen järjetöntä ajattelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 18:51

dialektiikka - väittelytaito, ristiriitojen kautta etenevä kehitys Hegelillä
naturalismi - näkemys joka korostaa olevaisen olevan fyysisen luonnon kaltaista

näin sanoivat filosofit, revi siitä sitten totuus, itse olen ollut ymmärtävinäni että se jotenkin liittyisi neukkuajan suurri taiteellisiin oivalluksiin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 21:31

professuurit näillä tiedoilla olisi helppoja hankkia , vastaväittelijöinä toimiminen alentaisi arvon saamiseen , monien lukukausien pääaiheeseen keskittyen sekä harkintaan asian dialektisuuteen perustuvaan suulliseen sekä kuvannolliseen tiedon hankkimiseen arvo kyseenalaistettaisiin pelkkään otsikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 13:36

Edellisistä vastauksista päätellen on henkilö, joka ei niele ihan kaikkea viherpiipertäjien ajatuksia.