mauritius tietoa

matka tulossa

Lisätty: 30.12.2008 - 10:37

valuutanvaihto,rokotus ja hyönteiset

Avainsanat: uusi matka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.12.2008 - 18:56

Mauritius on yksi Intian valtameren ylellisimmistä lomasaarista. Kaikkialla on upeita rantoja, jotka monessa mielessä ovat maailman parhaat.

Liidunvalkeat, palmujen reunustamat hiekkarannat jatkuvat koko rannikon pituudelle. Ilmasto on tasainen ja miellyttävä vuoden ympäri. Talvella lämpötila pysyttelee noin 30 asteessa, ja ajoittaiset virkistävät sadekuurot pitävät huolta saaren vehreästä kauneudesta.

Koralliriuttoja ja kristallinkirkasta vettä
Täällä vietät huoletonta lomaelämää rannalla. Purjehdi, surffaa, sukella, snorklaa tai tee mitä kulloinkin huvittaa. Suojeltu koralliriutta ulottuu lähes saaren ympäri. Laguunien kristallinkirkas, smaragdinvihreä vesi on vastustamattoman houkutteleva. Voit myös osallistua syvämerenkalastukseen ja yrittää elämäsi suurinta kalasaalista, joka voi olla esimerkiksi miekkakala. Jopa golfinpelaajat pääsevät mielipuuhaansa, sillä Mauritiuksella on neljä 18-reikäistä golfkenttää, joista kaksi ottaa vastaan greenfee-vieraita. Myös 9 -reikäisiä kenttiä on muutamia.

Kansainvälistä kulttuuria
Mauritius on kosmopoliittinen yhteiskunta, jossa eri kansallisuudet ovat asuneet vieri vieressä sopuisasti jo vuosisatojen ajan. Intialaiset, kiinalaiset, kreolit, eurooppalaiset ja afrikkalaiset – kaikki omine juurineen ja tapoineen. Mauritialaiset ovat ystävällisiä, helposti lähestyttäviä ja äärimmäisen vieraanvaraisia. Toisiin ihmisiin suhtaudutaan avoimen iloisesti.

Haluatko nähdä enemmän?
Lähde päiväretkelle saaren sisäosaan hyväkuntoisia teitä pitkin. Ylängön tasanne on peittynyt vuoren huippuihin, kraatereihin ja vesiputouksiin. Korkein vuori, Piton de la Petite Rivière Noir kohoaa 826 metriä meren pinnan yläpuolelle. Port Louis, länsirannikon, elämää pursuava pääkaupunki on myös vierailun arvoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.01.2009 - 13:40

On saarivaltio. Siinä kaikki tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2009 - 01:18

Väestö
Mauritiuksen asukkaat koostuvat monista aineksista. Saarelle tuotiin afrikkalaisia orjia, ja vuosina 1834–1924 maahan muutti runsaasti intialaisia. Saaren asukkaista noin 68 prosenttia on kotoisin Intiasta. Loput ovat: eurooppalaisia 2 prosenttia, kreoleja 27 prosenttia, kiinalaisia 3 prosenttia. Maassa harjoitetaan myös useita uskontoja. Suurin uskontokunta on hindulaisuus 52 prosenttia, muut ovat: kristittyjä 28,3 prosenttia, joista katolilaisia 26 prosenttia, protestantteja 2,3 prosenttia, ja muslimeja on 16,6 prosenttia.

Saaren virallinen kieli on englanti, muut kielet ovat ranska, kreoli, hindi, urdu, hakka, bojpoori, tamili.