olen diabeetikko. tarvitsenko lentokoneeseen mennessäni lääkkeilleni lääkärin todistusta tai muuta vastaavaa?

Avainsanat: insuliinit diabetes neulat matkustus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2008 - 20:29

Toki lääkkeet pitää saada ottaa mukaan.Ehkä resepti riittää mutta kuten Heidi mainitsi niin lääkärintodistus kannattanee hommata.Matkan järjestäjä on velvollinen antamaan sinulle tarkat ohjeet joista on myös vastuussa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2008 - 20:12

Kyllä tarvitaan. Neuloja eikä muitakaan teräaseiksi luokiteltavia ei saa viedä koneeseen.
Hanki lääkärintodistus ja laita lääkkeesi minigrip-pussiin. Voit tiedustella lisäohjeita matkatoimistolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2008 - 21:56

Minäkin olen diapeetikko ja minulla on lääkärin lausuno englannin kelellä,jolla saa tarvikkeet matkustamoon vaivatta joka maassa. Ota resepti mukaan jos sattuu insuliinit häviämään. Muista pitää insuliinit aina seifti boksissa, koska sehän on tappava myrkky väärissä käsissä,kuten varmasti tiedätkin . Kynähän ei siis sinällään ole terästä ja sen kyllä saa viedä matkustamoon ilman lääkärinlausuntoakin, mutta varma on aina varma varsinkin jos poistut euroopasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 08:48

Olen matkustanut avomieheni kanssa v. 2008, mukana mm. koneessa Klexane injektio(unohdin menohötäkässä pistää sen kentällä vessassa, Finnairin lentoemo koneessa vei piikin hävitettäväksi) ei mitään vaikeuksia Euroopan lennoilla, Kiinaan tai Jenkkeihin mennessä ainakaan.
Kaikki muutkin lennon aikan tarvittavat lääkket (pillerit) käsimatkatavaroissa.

Lisätty: 29.12.2008 - 09:06

Ei edes reseptejä ollut mukana.

Lisätty: 29.12.2008 - 09:12

Varmistu siitä, että Sinulla on tarvittavat lääkkeet käsimatkatavaroissa, ja varmista myös se, että olet pakannut niitä tarpeeksi myös lentosi myöhästymisen varalta.
www.finavia.fi/lentokoneessa

Lisätty: 29.12.2008 - 09:14

Pakkaa lääkkeet, reseptit, silmälasit, lentoliput, passit, rahat, luottokortit, kartat, osoitteet ja puhelinnumerot sekä mukavat sukat käsimatkatavaroihin
www.finnair.fi/finnaircom/wp...82X1VfNDhO

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:00

Resepti mukaan ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:49

Reseptit mukaan sekä diabetes Ranneke ranteeseen,sekä lääkkeet ja tarvikkeet mukaan ,kysy matkatomistosta lisää ohjeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 13:54

Ne todistukset ja muut pitäisi aina olla mukana, jos sattuis saamaan sairauskohtauksen, niin tietäs ambulanssimiehistö toimia oikein.