Mielipiteitä Israelin viimeaikaisesta toiminnasta?

Lisätty: 28.12.2008 - 20:38

Totta.Uskonto ja politiikka on asiota jotka kannattaa jättää jokaisen omaan mielipiteeseen.Ei kuulu tälle sivulle!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.12.2008 - 22:01

Uskonnon voimalla on maailamassa tapettu valtaosa ihmisistä sodissa. Juutalaiset eivät ole tässä mielessä minkäänlainen poikkeus vaikka ovatkin historiassa kokeneet julmalla tavalla kauheuksia. Kristinuskokaan ei missään tapauksessa ole yhtään sen puhtoisempaa ja siksi pitääkin ihmetellä sitä ,että mistä nämä niin perusajatukseltaan hyvät asiat saavat oikeutuksen sitten niihin julmaakin julmempiin raakuuksiin ja veritekoihin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.12.2008 - 20:09

Jos tarkoitat tuolla Israelin kovan linjan ottamista, se on poliitiikkaa eikä sellainen tuota asiallista keskustelua. Politiikka ja uskonto ovat aika arkaluontoisia aiheita tämmöisillä sivustoilla.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että Israelin harjoittamaa politiikkaa on mahdoton arvioida täältä käsin. Jos olisin itse paikan päällä, voisin sanoakin jotain. Näkökulma olisi toisenlainen. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 20:32

ei järkee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 00:00

Mitäpä arvelisitte, jos suomalaiset ampuisivat 200 kranaattia venäjän puolelle, pietariin, seuraavien kuukausien aikana, niinkuin hamas teki Israelille. Reagoisivatkohan ne mitenkään, vai jättäisivätköhän asian olla sikseen?
Heidin kanssa samaa mieltä, jotta ei sitä asiallista keskustelua todellakaan tule, etenkään `tulitauon`aikaisessa kranaatisateessa, jota hamas harjoitti koko ajan.
Israelin reaktio odotettu ja oikeutettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 08:28

Tuosta hermojen menetyksestä,on kokemuksia näilläkin sivuilla.Nykin on uusivuosi tulossa ja raketteja kaupat pullollaan,niin kokeilkaa ampua yksikin raketti naapurin ikkunaan ,niin näätte hermostuukose.Tämmösestä on kyse siellä lähi idässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 08:57

Uskonnon varjolla tehdään paljon pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 11:27

Israel on ikuinen probleema maailmassa, en käsitä enkä hyväksy sen maan toimintaa.

Lisätty: 30.12.2008 - 13:28

Naispuolinen ulkoministeri paapatti suu vaahdossa eilisillan uutisissa siihen malliin kun ei omassa pesässä likaa olisi lainkaan. Hamas ja hamas...sehän se vaan tekee kaiken pahan, israelilaisten täytyy pakosta puolustaa itseään. Sotahullua kansaa ja keppihevosenaan uskonto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 20:56

Kosto, silmä silmästä ja vähän enempikin, ajattelematta ihmisten kärsimyksiä. Ei me siviilikohteita pommiteta, mutta siviiliuhreilta ei voi välttyä sanovat johtajat, jotka löytävät itse aina turvapaikkansa.