Mitä pelkäät?

Minä pelkään pimeää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.12.2008 - 19:29

Pelko on tunne, joka on suurimmalta osaltaan mielikuvitusta.
Pelko voi olla jossain tapauksessa myös kunnioittamista ja arvostamista.
Minä en esim. menisi yksin pimeälle kadulle kapakoiden sulkemisaikaan. Se on tervettä pelkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.12.2008 - 22:26

En mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2008 - 22:28

En mitään.Miksi pelkäisin?Nuoren ihmisen kannattaa olla kyllä varovainen ja misei iäkkäämmänkin iltaisin.Ei pimeässä ole pelkäämistä sinänsä.Niin minäkin lapsena,mutta talvella koulupolku oli pimeä niin taskulamppu ja koulukaverit ovat hyviä kavereita. Muistan kyllä pimeänpelon kun mummon kanssa mentiin ulkovessaan.Ei siellä koskaan mitää pelättävää ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.12.2008 - 23:56

minä pelkäsin myös meidän mummolan pimeää ulkovessaa, mutta nyt sinne onneksi on laitettu pikku sähkövalo. pimeän pelko on minulla yleinen koska joskus on sattunut jotain..josta en tässä mainitse. ja muutenkin minulla on aika rajaton mielikuvitus. ja silti rakastan katsella kaikkia ohjelmia jossa vieraillaan kummittelevissa linnoissa ja taloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 09:06

pitäkää koira mukana pimeällä niin seilmoittaa jos aihetta,jos näkee näkyjä ei tartte pelätä jos koira ei ilmaise mitään,ennen pelkäsin pimeää,mutta en enää koira mukana pimeällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 09:50

Sitä että elän liian vanhaksi ja menee äly ja kaikki eritteet alle ja joutuvat hoitamaan ja pesemään sillä minusta ei olisi kiva elää vihanneksena

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 12:15

Vieraita koiria ja pimeässä liikkumista yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.12.2008 - 14:37

pelkäsin poikaystäväni menettämistä ja menetin hänet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 15:04

Sinua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 21:54

pelkään pimeää jos joudun nukkumaan yksin. siksi otankin koiran aina väkisin kanssani nukkumaan tueksi ja turvaksi :) niin ja pelkään myös ilkeää vanhaa kärttyistä luokanvalvojaani!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 07:06

Tällä hetkellä en kyllä pelkää mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 20:10

tosi pientä palkkaa ja että taivas putoais niskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 13:34

Joskus "puolipelkään" rikoksen uhriksi joutumista. Isossa kaupungissa kun riittää monenlaista kulkijaa, ei tiedä koska joku sattuu kohdalle tai sattuu olemaan jonkun tiellä. Eihän tuota pelkoa koko aikaa mukanaan kanna, mutta onneksi asumme turvallisella alueella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 15:22

minä pelkään pimeää varsinkin ku pikkusiskot tahallaan pelottelee siis hirveää 'kauheaa'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2009 - 05:27

En tiedä onko pelkoa, vaiko vain kammoa ja fobiaa... Pelkään kävellä paikallaan käynnissä olevien linja-autojen takaa ja toki vatsastapuhujien nuket ovat myös kamalia. Tuli ja räjähteet jossain mielessä kammoksuttavat.