Kuinka pääsen eroon mustapäistä ja selässä olevista näppylöistä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.12.2008 - 00:39

Jotain kotikonstia voisi koettaa, mutta näkemättä ihoasi on vaikeaa saada oikeaa käsitystä ihosia kunnosta.
Näppylä voivat aiheutua nautitusta ravinnosta, pesuainejäämistä..hormooneista yms..

Jos koskettelet näppylöitä, tee se mahdollisimman steriilisti. Apteekista neuvovat varmaan, jos aiot levittää jotain lääkesalvaa. Minä menisin ensimmäisen kerran kyllä kosmetologille puhdistuttamaan ihoni ja saamaan siellä hoito-ohjeita.

Lisäksi harjaisin kevyesti jollain karkeahkolla sienellä selkääni. Se elvyttää verenkiertoa ja saa kuona-aineet liikkeelle. Mutta ennenkaikkea ottaisin selvää mistä näpyt ja mustapäät oikein johtuvat. Ottaisin yhteyttä siis kosmetologiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.12.2008 - 00:37

Mustapäistä pääset eroon, kun otat sen kahden sormenkynnen väliin ja puristat sopivasti. Sitten käytät jotain ihonpuhdistajaa päälle, niin ei tule lisää. Selkänäppylöistä on mahdoton sanoa mitään, kun ei näe niitä.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2008 - 03:00

kyllä hyvä neuvo on, että menet kosmetologille joka tekee sulle tarvittavat ja oikeanlaiset hoidot näppyihin ja neuvoo parhaat mahdolliset kotihoito ohjeet, jolla saat jatkossakin pidettyä selän kunnossa. jos näppyjä ja mustapäitä on paljon, voi olla että tarvitset useamman hoitokerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2008 - 07:38

Tulehtunutta ihoa en menis ensimmäiseksi kosmetologille hoidattamaan.

Ihotautilääkäriltä saa semmoiset lääkkeet ettei taudin pitäisi usiutua.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2008 - 13:22

Jos selkänäppyläsi ovat hikoilun aiheuttamia kuten minulle joskus tulee etenkin jos on ollut sisätiloissa ei-luonnonkuituisella puserolla auttaa vaivaan pesu hajustamattomalla suihkugeelillä ja rasvaus samoin hajustamattomalla ja miedolla rasvalla. En osaa sanoa mistä johtuu mutta rasvaus on usein se mitä iho kaipaa jos siihen alkaa ilmestyä ns. hikinäppylöitä. Iho kun ei saa talvella ilmakylpyjä ja on kuiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 18:31

Jos haluat niistä eroon välittömästi, kosmetologi voi auttaa. Kotonakin onnistuu sama hoito, eli ensin höyrytät ihoa, jotta ihohuokoset aukeavat, puristelet mustapäät pois (kumihanskat kädessä vaikka), sitten jokin rauhoittava naamio tai ainakin kasvovettä ja lopuksi mietoa voidetta.

Jos haluat niistä eroon pysyvästi, muuta ruokailutottumuksiasi ja muutenkin elintapojasi.
Ihon kuivuminenkin aiheuttaa niitä helposti, joten huolehdi riittävästä puhtaudesta ja kosteuta ihoasi jollain lotionilla vaikka saunomisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 11:24

Ei ongelmaihon kanssa kosmetologille vaan lääkärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 23:17

jos ei sauna ja normaali puhdistus auta, niin sitten lekuriin, kyllä se myrkyt lykkää