mun kaverit kiusaa mua jatkuvasti ja oon yksin mut silti sitt ku saan jonku eläimen ni sitt ne haluu olla mun kaa mitä teen???....

mä oon ollu koulukiusattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.12.2008 - 22:34

Millasta kiusaamista pidät kiusaamisena?, aina on ollut kaveripiireissä näin, joidenkin kohdalla, että jos sulla on jotain karkkia/eläimiä tai muuta, niin silloin ollaan kavereita, muulloin ei ja silloin kiusataan, irvaillaan, haukutaan, ne kaverit eivät ole oikeesti silloin kavereita, näin se menee se kuuluu nuoruuteen, kouluun, kasvamiseen/itsepuolustuksen kasvamiseen, opetteluun... elämää varten, kaikki ei ole koulukiusaamista, vaan normaalia lapsen/nuoren elämään kuuluvaa juttua, mutta jos kiusaaminen on rajumpaa kuin mitä ymmärsin, niin silloin kannattaa puhua kiusaajien ja vanhempien, opettajan kanssa asiasta, että asia saaadaan selvitettyä ja kaikki sen tyyppinen kiusaaminen saadaan loppumaan..

Lähteet:
oma nuoruus ja tähänastinen elämä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 23:53

Vaikea sanoo miks kiusaa.se on liian yleistä ja ikävää.eläin on kiva .olkaa sen kaa porukalla äläkä leveile et tää on mun.pitäkää sitä hyvänä vuorotellen ilman riitaa.on minuakin kiusattu koulussa kuten vissiin suurinta osaa oppilaista jossain vaiheessa.VALITETTAVASTI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 07:48

Eläimet on kivoja. Niiden kautta luodaan usein pysyviäkin ystävyyssuhteita. Miten itse olet kavereittes kanssa? Oletko itsekäs? Kannattaa olla kuten Timppa neuvoo. Yksinolemisestakin voi ottaa kaikenlaista irti. Lueskele vaikka ja opiskele ahkerasti. En kyllä tiedä miltä tuntuu olla koulukiusattu, mutta työpaikkakiusausta olen kyllä kokenut. Jaksa selviytyä. Hyvää joulua kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 09:22

Ota juuri silloin puheeksi, että miks te kiusaatte muulloin, ettekä silloin, kun mulla on joku kiva eläin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 11:07

Onhan tuo kiusaaminen aika vakava juttu,mäkin olin joskus koulussa ja kiusaaminen alkoi heti ensimmäiseltä luokalta.Sitä jatkui jonkin aikaa sitten sain siitä tarpeekseni,ja ilmoitin ,että kiusaaminen loppuu tähän.No eihän ne meinanneet uskoa sitä ,ja tappeluksihan se meni,kas kummaa minähän pärjäsin siinä.Nämä kaverit kehui tämä kostetaan.ajattelin mitähän tästä seuraa,mutta pidän kyllä puoleni,sitä tappelua jatkui muutama vuosi sitten se loppui kun en millään suostunut kiusattavaksi.Sitten myöhemmin olin monet vuodet tukioppilaana,ja en antanut kiusata ketään siellä kolussa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 17:46

Mieti, miten itse olet käyttäytynyt kavereidesi seurassa. Joskus ihmiset huomaamattaan ovat ilkeitä toisille ja se aiheuttaa vaan lisää eripuraa ja kiusaamista. Jos et hoksaa itsessäsi olevan vikaa, joka tietenkin on myös mahdollista, kannattaa koittaa puhua asiasta niiden kiusaajien kanssa. Myös esim. opettajalle tai vanhemmille puhuminen voi auttaa. Ja jos nuo kaverit vaan jatkaa kiusaamista, niin kannattaa ajatella ihan kaveripiirin vaihtamistakin, mikäli se on mahdollista. Pitemmän päälle kuitenkin nuo kiusaamiset syö itsetuntoa ja kiusattu joutuu kantamaan vaikutukset pitkälle elämässään, pahimmillaan jopa loppuikänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2008 - 05:34

Minäkin olen ollut koulukiusattu, enkä ole päässyt siitä yli vieläkään kokonaan.. ehkä kaverit tahtoo vaan "kaveerata" eläimen takia, toivon kyllä olevani väärässä. Puhu vanhemmillesi tai opettajalle tästä asiastasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.12.2008 - 23:58

nykyajan nuoriso on kummallinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.12.2008 - 18:06

Kiusattu on ja se kiusaaminen jatkuu, jos sen antaa jatkua. Omien lasteni olen nähnyt kamppailevan kiusattuna välillä ja aina he ovat siitä selvinneet. Näyttää siltä, että kiusatuksi voi joutua, jos kiusaaja sattuu vaikka samaan luokkaan. Semmoisia kiusaajatyyppejä tuntuu olevan vähän kaikkialla. Olen huomannut nyt aikuisena, että sellaisia on työpaikoilla, kouluissa tai missä tahansa missä ihmisiä on. Yleensä ne ovat ihmisiä, jotka eivät tule toimeen itsensä kanssa. Ajatteles, että se kiusaaja joutuu olemaan itsensä kanssa 24/7, mutta sinunpa ei tarvitse! :)