Kannattaako kinkkurullan verkko poistaa uunista otettaessa vai rullan jäähdyttyä.Joka vuosi sama kysymys,kun ei muista.Eikä ohjees

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 18:33

Verkko tai kamara poistetaan jäähtyneestä kinkusta. Kinkun voi kuorruttaa esimerkiksi vahvalla sinapilla tai sinappi + keltuainen -seoksella tai sinappi + siirappi -seoksella tai omenamarmeladilla.

Jos teen kinkkua, joka verkossa, poistan verkon kun kinkku jkv jäähtynyt, sillain että tuntuu irtoavan helposti, joskus käynyt niin, että aivan seuraavana päivänä poistanut ja siinä lähteekin sitten kinkun lihat verkon matkassa, eli jämähtänyt kinkkuun kiinni. heh..., paits silloin ei kyl naurattanut....

Lisätty: 23.12.2008 - 14:05

Nyt asia jälleen testattu; n. 10kg kinkku oli verkkokin näköjään päällä, neljältä yöllä valmis, sammutin uunin ja jätin sitten sinne (125 astetta noin 7h), aamulla sitten noin yheksältä otin jäähtyneestä uunista pois, kinkku vielä lämmin/haalee ja sitten poistin verkon, hyvin lähti, sakset siinä hyvä apukeino, 'masusta' jäi noin sentin matkalla kiinni, muttei irronnu mitään ylimääräsii osii, heh, minuutin juttu... toivotaan et siel kans onnas tän kinkun kans painiskelu....

Lähteet:
www.finfood.fi/finfood/ffjoulu.nsf

Kysyjän kommentti

Toimihan tuo!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 18:34

Ota vasta jäähdyttyä,että pysyy kasassa, rulla ei välttämättä ole kokonainen,huom,nainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 18:37

Joo, minulle on käynyt samoin kuin jonin13 kertoi. Verkko kannattaa poistaa vasta sitten kun se on hieman levännyt paistamisen jälkeen, mutta on vielä hivenen lämmin. Muuten verkkoon jää liian paljon kinkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 19:59

Saman kokenut kuin jonin13 ja lennu. Parhaiten lähtee jäähtyneenä, mutta vielä lämpimänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 07:08

Jäähtyneestä kinkkurullasta kun poistat niin ei rulla purkaannu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 09:41

Mutta jos otat kuumana, lähtee läskikamara mukavasti mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 08:28

no joka tapauksessa ennen ruokapöytään nostamista (sekin ihme on nähty)