Kauanko kokonaisia porkkanoita pitää keittää esim. rosolliin?

Ettei tuu ihan lötsköjä porkkanoita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 15:46

Jos on painekattila 5 minuttia kan paine on kohdallaan,jos keität vedessä 15 min rosolliin pitää olla altentteja jos ne on pienehköjä,10 min kun lähtee kiekumaan. jos jää hiukan koviksi ja sanomista tullee ,sano takaisin ,minä luulin että otitte hampaat mukaan ,kiitos

Kysyjän kommentti

Tuli just sopivan napakoit porkkanoit....rosolliin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 16:22

Kannattaa kokeilla keittäessä välillä.Kannattanee jättää napakoiksi etei kaikki vitamiinit mene keitinveden kanssa lavuaariin.Tosin jouluruokia tehdessä keitinvesi kannattaa ottaa talten ja käyttää jonkin muun ruuan valmistuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.12.2008 - 16:41

Itse keitin noin puolituntia olivat aika kapeita. Paksuja saa keitää melkein tunnin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 20:02

Kyllä niitä saa keittää ainaski puoli tuntia. Vaativat pitemmän kypsennyksen kuin potut ja ne kypsyvät 20 min siitä kun alkavat kiehua. Riippuu tietysti porkkanan koosta. Itse koittelen haarukalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 07:09

Keittele kunnes ovat pehmeitä, aika riippuu porkkanoiden koosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2008 - 09:44

Mielestäni, oman kokemukseni mukaan, "kuminaaman" ohje on kaikkein paras ohje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:26

Eipä ole tullut kellosta katsottua mutta keittoaika on pitempi kuin esim. perunan.