Kuinka paljon kannattaa venyttää korvan lävistysreikiä, kun korvassani on niitä kaksi vierekkäin? Olisiko 8mm mahdoton/mauton?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 14:23

Venytetyt reiät palautuvat lähes normaaliksi yleensä vielä 8-10 millin kohdalla. Tämä tosin on täysin yksilöllistä ja mitään takuuta normaalikokoon palautumiselle ei ole, joten älä venytä jos et ole varma, että sitä tosissaan haluat. Reiät on mahdollista korjata umpeen, mutta se on isompi operaatio ja jättää arvet.

www.wormz.org/venytys.html

www.postissa.com/faqdesk_inf...desk_id=22

Lisätty: 22.12.2008 - 14:26

Lävistyksen venyttämisestä

Lävistyksen venyttämisestä(korvalehden nipukka):

Jos hankit vasta lävistystä ja tiedät jo etukäteen venyttäväsi sitä, kannattaa mainita siitä lävistäjällesi jotta hän osaa neuvoa lävistyksen kohdan valinnan suhteen. Venytettävä lävistys kannattaa sijoittaa aika keskelle korvalehden nipukkaa jotta venytykselle jää tilaa.
Jos sinulla on jo vanha lävistys korvassasi, mutta se on lähellä korvalehden reunaa, niin itse suosittelen siirtämään lävistyksen hiukan keskemmälle jos olet aikeissa venyttää enemmän kuin
6-8mm.
Venytä mieluiten jo parantunutta lävistystä, mutta alkuun esimerkiksi 1,6 millistä voidaan venyttää kerralla 4-5milliin. Tällöin venytystä hoidetaan kuin uutta lävistystä. Tietenkin on suositeltavaa venyttää alusta saakka rauhallisesti, mutta etenkin 5millistä eteenpäin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota siihen ettei venytys repeä. Silloin on helpointa jatkaa venytystä esimerkiksi puikolla tai vaihtamalla isomman korun aina kun entinen alkaa tuntumaan löysältä.
Puikolla venytettäessä kannattaa myös säilyttää maltti, ei ole tarkoitus rikkoa ihoa venytyksen sisällä, vaan antaa ihon venyä normaalisti.
Jos venytetään liian nopeasti, korvalehti voi revetä, vuotaa verta ja jopa tulehtua.
Muista että yleensä rauhallisesti venytetty iho palautuukin helpommin kuin revennyt ja arpeutunut.
Venytys, eli puikon siirtäminen tai korujen vaihto isompiin kannattaa hoitaa saunassa tai lämpimässä suihkussa koska, lämmin kudos venyy helpommin eikä ole niin arka repeämiselle.
Voit käyttää venytyksessä apuna ihan tavallista vesiliukoista liukuvoidetta, se on kaikkein vähiten ihoa ärsyttävä ja helppo huuhtaista pois. Jotkut käyttävät venytyksessä myös vaseliinia, mutta se tukkii helposti ihoa ja on hankala pestä pois.
Venytyskoruksi ei suositella ainakaan alkuun mitään orgaanisia materiaaleja, koska ne ovat huokoisia ja sen takia hankalampia puhdistaa.
Venytystä kannattaa puhdistaa vain miedolla saippuavedellä ja huuhdella huolellisesti, älä siis lotraa desinfiointiaineella. Korun voi tietenkin puhdistaa desinfioivilla aineilla kun otat sen pois korvastasi, mutta iholle se ei sovi. Jos venytys tuntuu edelleen kipeältä tai tiukalta, ei kannata juurikaan ottaa korua pois paikaltaan, voi olla ettet saa sitä enää takaisin paikalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.12.2008 - 12:16

miksi niitä venyttämään se toinen reikä menee itsekseen umpeen ajankuluessa,jos haluat pitää sitä auki niin laita siihen toinen koru,

Lisätty: 22.12.2008 - 13:51

vaikea sanoa,olen nähnyt ,että jotkut pitää toisessä reiässä pientä nappia ja toisessa jotain rengasta.Vaimo antoi toisen reiän mennä umpeen.

Lähteet:
ite nähtyjä näkyjä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.12.2008 - 13:12

mutta kun en haluaisi että ne menevät umpeen. eli siis kuinkakohan paljon korvani siitä suurenee?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 18:15

Sehän on jokaisen henkilökohtainen asia.Mutta kysymysasettelusi mukaan mielestäni mauton.Alkukantaiset heimot venyttelevät ties mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2009 - 11:21

ei mielellään kahta vierekkäin... korva venyy järjettömän isoksi eikä ole enää hyvännäköinen. Mutta jos tarkoitit sitä että venytät vain toisen niin 8mm ei ole paljon. aloitat pienestä ja katsot miltä näyttää, itse voit vaikuttaa siihen kuinkapaljon venytät. Korvaa venyttäessä kannattaa aloittaa aika keskeltä nipukkaa niinkuin edellä jo mainittiin. toiseen korvan reikään kannattaa laittaa ihan normaali koru.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 16:10

aloitin venyttämään tänään vasemmmanpuoleista alinta reikää ;)
2,3 mm koru..
4 mm enempää en aijo venyttää,että se vielä palautuu normaaliksi 8)