mikä olis hyvä viher/tuoresalaatti joulupöytään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2008 - 16:56

Valmistan nopean ja helpon vihersalaatin näin: Revin salaatinlehtiä (mielellään kahta eri laatua ja väriä) kulhoon ja lisään kirsikkatomaatteja, oliiveja, ehkä kurkkua, tavallista sipulia ja valkosipulia plus mitä nyt sattuu olemaan kotona salaattiaineita. Aineksien päälle kumoan öljyssä säilytettyä fetajuustoa liemineen. Ruokaisamman siitä saa, jos lisää vielä krutonkeja. Ne tosin vasta ihan ennen ruokailua etteivät kerkeä pehmetä.

Tämä ei nyt niin juhlava salaatti ole, mutta nopea ja helppo tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2008 - 19:00

Riippuupi paljon siitäkin, mitä muuta siinä joulupöydässä tarjotaan silloin. Itse en ole aatto/joulupöytään laittanut muuta kuin rosollia (korvaamaan salaattia, siis muitten ruokien lisäksi tietty, heh.). Jos haluaa tuoresalaattia, niin laittaisin savukalasta; lohi, siika, nieriä, jäävuorisalaattia, kastikkeeksi kermaviiliä, mausteita, mustapippurirouhetta, sitruunapippuria, sokeria, sitruunanmehua, jne. jne. Tarjoan yleensä vasta uudenvuoden aattona näitä erilaisia kalavariaatioita, ja jouluna nämä ne perinteiset, jutskat, toivotaan, että saat vinkkejä vielä lisää, lennulla yllä ihka hyvä ehdotus myös...