Mitä mieltä mahdolliseta tupakkalain uudistuksesta? Eikö meitä holhota jo riittävästi? Lakupiipun ostaisin vaikka tiskin alta!

Avainsanat: tupakoinut. ei lakkoa ei lopettamista.olen vaan ollut ilman.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.12.2008 - 23:42

Timon kysymykseen viitaten, ostamme kohta muutakin sieltä tiskin alta kuin lakupiipun. Sellaiseksi on mennyt tämä holhousyhteiskunta. Tuli vaan mieleeni, että ketäs tästä syytämme. Eiköhän me olla itse äänestetty ne henkilöt, jotka näitä asioita "meidän parhaaksemma" ajaa. Mutta en hyväksy minäkään, että lakupiipusta saadaan syyllinen nuorten tupakointiin. Kyllä ne syyt löytyvät syvemmältä. Alkaakohan tuo ilmastonmuutos vaikuttamaan päättäjien ajattelukykyyn. Mitä myrkkyjä lie ilmassa?

Kysyjän kommentti

Näinhän se taitää mennä. Paljon hyviä vastauksia joista oli vaikea valita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.12.2008 - 20:53

Kovinhan tuo tuntuu, kuin kieltolain aikana viinan myynti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 21:04

Ennenvanhaan puhuttiin hätävarjelun liioittelusta. Tämä lakritsipiippu -farssi on hyvä esimerkki ajattelemattomasta "asiantuntijaryhmästä". Olisi mukava kuulla, ketkä tämän työryhmän muodostavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 21:42

Ehkä vielä muuten ois menny 'läpi' mulla, mutta toi lakupiippujuttu meni niin överiks, jotta!
Kohta kait kielletään naisen näyttämästä naiselta ja miehen mieheltä, koska voi tulla joillekin jotain assosiaatioita muuten...näin karrikoiden, mut kylhän tuokin sitä oli..

Jos äänestäisin..... niin ainkaan en IKINÄ näin typerästi, ääripäähän tällasesta asiast vievää ryhmää/edustajaa, jne.. huh ja huh, sanon mie... Tässä maailmassa, jopa suomessakin on tärkeimpiäkin ajojahtikohteita/parannettavia kohteita kuin lakritsipiiput /tupakoitsijat - boikotti. Suht koht normaalisti täs on eläny ite kukin, vaik on lakupiipunkin nähny, huiiih.... (ja aivan lapsosena) ja viel syönytkii/nauttinu sellasii, ai kauheeta.... ihka sama äärilaita, kun niist lakupötköist piti poistaa se 'lakupekka' kuvio, kukaan muu kuin aikuinen ei yhdistäny sitä varmaankaan 'neekeriin' jne... voi ei, ei jaksa enää, ihan kuin tuulimyllyjä vastaan taistelis, herää taas kysymys - tää suomen holhousvaltio hakee jo vertaistaan, mutta tuskin löytää....

Lisätty: 19.12.2008 - 16:26

Siis jos tupakointi lopetettaisiin/kiellettäisiin lailla, niin silloin loppuisi valtioltamme rahat, jotka juuri tupakoitsijat tuovat valtiolle ostamalla ko. tuotteita, samoin tupakoitsijat kuolevat nuorempina, joten sitten ei valtion tarvitse kustannella niitäkään sairaus/vanhainkoti/sun muita paikkoja, leikkauksia, proteeseja, jne. jne. eikä eläkerahojakaan... joten valtio voittaa...

Enkä ole sanonut, että tupakointi olisi terveellistä, päinvastoin ja toivon, että mahdollisimman moni pysyy erossa tupakasta, mutta suotakoon jokaiselle itsemääräämisoikeus tässä asiassa, jokainen ihminen on riippuvainen jostain, riippuvuuksien määrä on jokaisella myös vakio, olkoon se sitten alkoholi, urheilu, kutominen, tupakointi, jne., ja jos jostain riippuvuudestasi luovut/pääset eroon, niin tilalle tulee toinen riippuvuus... tutkailkaahan... tätä mieltä mie...

Lähteet:
nämäkin tutkimus/kokouspalkkiorahat vois laittaa vaikka mielenterveyshuoltoon... jotka ongelmat tuskin johtuu tupakoinnista tai lakupiipuista...????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 08:53

Niin olen sitä mieltä sillä pakottamisella,ja kielloilla se tupakointi tuskin loppuu.Mutta mitähän tapahtuisi jos määrättäisiin tupakointi pakolliseksi,Jokaise pitäisi ostaa 1 aski päivässä.Yli 10 vuotiaat joutuisi tämän pakkolain piiriin,ja huonosti toimeen tulevat saisi sossusta askin päivässä.Mitäköhän tästä sitten seuraisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 10:01

eikö se ole hyvä asia niin joillakin ihmisillä olisi edes sen verran elämää kun vahtivat lain noudattamista, kauniiden ja rohkeiden katsomisen lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 10:54

Kyllä aika moni ihminen nykyaikana tarvitsee rajoituskia, kun itse eivät kykene itseään rajoittamaan.
Tupakasta tulee yhetiskunnalle suuret kustannukset, siinä on lähtökohta. Me muut sitten joudumme osalliitumaan tupakoitijoiden (ja myös juoppojen) terveydenhuoltokustannuksiin. En haluaisia niihin osallitus sentilläkään.
Tupakoinnista tulee myös ympäristöhaittoja (muille ihmisille).

Lisätty: 19.12.2008 - 13:52

Vain tyhmä provosoituu. Asia unohtuu nopeasti, niin kävi niiden neekerinpusujenkin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 13:36

liika holhoaminen vaan provosoi ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 14:44

Eikö aikanaan ollut vahteja, jotka kävivät haistelemassa keittääkö joku mahdollisesti kahvia. Kohta me saadaan uusia virkamiehiä, jotka käyvät nuuhkimassa tupakan savua.:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 18:13

Tupakkatuotteet vain tupakkakauppoihin , kuten jossakin onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.12.2008 - 09:43

Minustakaan liika holhoaminen ei ole hyvä juttu. Aikuinen ihminen saa mielestäni rauhassa tupakoida, kunhan siitä ei ole ympäristölle haittaa.
Mutta on erittäin hyvä asia, jos tupakan myynti alaikäisille saadaan kiellettyä. Muutenkin alaikäisten tupakointiin pitäisi puuttua lujalla kädellä. Tuhotkoon aikuinen ihminen terveytensä, jos itse niin päättää, mutta lapsista ja nuorista olemme me vastuussa.