Miksi laulun sanat on kirjoitettu näin;En etsi valtaa loistoa en kaipaa kunniaa??Kun totuus on toinen.

Ne pitäisi olla.Etsin valtaa loistoa ja kaipaan kunniaa.KUN jokainen ihminen kuitenkin haluaa,valtaa ja loistoa.Eikä lauluilla saisi madaltaa ,itsetuntoa.Ihmettelen kun suomessa sanotaan,että itsetunto on alhaalla.

Avainsanat: positiivisuus ylös

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.12.2008 - 09:13

On myös kirjoitettu (JLR)

On Maamme köyhä, siksi jää ......

Ei sekään ole kovin positiivinen (eikä edes totuuden mukainen) väite ja siitä huolimatta niitä edelleen lapsille opetetaan.

Nämä kaksi ovat mielestäni hyviä esimerkkejä siitä, kuinka alkuperäisestä yhteydestään irtirepäistyt lauseet tai sanomanpätkät saattavat näyttää lähes vastakkaisilta kuin alkuperäisessä yhteydessään.

Näin sitä tehdään lööppejä iltapäivälehtii ...

Kysyjän kommentti

hyvä vastaus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.12.2008 - 10:43

Ehkä laulun sanojen kirjoittaja tarkoitti sanoillaan totta.

Lisätty: 19.12.2008 - 00:19

Itse asiassa nimimerkki "aiaiai" sanoi sen suoraan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 11:32

ajat muuttuu, tavat muuttuu ja jokainen kertoo itsestään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 11:38

Setä Topeliuksen runon voi käsittää myös rukouksena. Se on pyyntö ..Sua halajan, sua odotan,Sä Herra maan ja taivahan. Nyt köyhän niin kuin rikkaan luo suloinen joulus tuo.

Topeliukselle on nähtävästi avautunut hengellinen ulottuvuus tässä matoisessa maailmassa joulun sanoman äärellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 19:18

Kuka etsii ja kuka ei etsi. Lauluntekijälle taivaan valo(Jeesus) ja rauha maanpäällä ovat suurempia asioita kuin maallinen kunnia. Niinhän sen pitäisi olla meille kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 10:48

... en kapiaa kultaakaan, niin nuo sanat kuuluvat.
Nuo sanat on kirjoitettu kauan sitten. Aika oli huomattavasti fiksumpi silloin monessa mielessä.