Miksi yritykset pyrkivät rekrytoimaan mieluummin kuin ylläpitämään nykyisten työntekijöiden taitoja?

Nyt kun puhutaan paljon lamasta, en voi olla ihmettelemättä miksi kannattaa rekrytoida uusia työntekijöitä. Työntekijältä menee n. 6 - 12 kk ennen kuin hän hallitsee työnsä hyvin.
Miksei ennemmin kannattaisi satsata lisäkoulutukseen ja katsoa asioita pitkällä tähtäimellä?

Lisätty: 18.12.2008 - 10:42

Lähinnä tarkoitin, että voisi lisäkouluttaa nykyisiä työntekijöitä.

Avainsanat: työ rekrytointi lisäkoulutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.12.2008 - 08:51

Noissa pitkän ajan suunnitelmissa olisi järkeä,mutta kuka sitä firmaa pitää pystyssä,on kokemusta siitä osa firmoista mieluummin pannee työntekijöitä ulos,kuin rekrytoi,jos tuote ei mene kaupaksi niin kuka kustantaa niiden lisää tekemisen.Mieluummin porukka pihalle,kun konkurssi vaanii siinä ihan lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.12.2008 - 11:34

kertakäyttö filosofia tässäkin, opi - tee ja kun homma on valmis voit mennä (ei jää vanhoja vaivoiksi nurkkiin pöyrimään)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 19:33

Hyvä kysymys.Pahummillaan se on vuokratyövoima.Tule töihin ½ tunnin varoajalla pariksi tunniksi.Missä kaikki oikeusturva.Eläke,lomat ym. Toki voi sopia jollekin , mutta minusta erittäin halventavaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 14:00

Uusi eli aloitteleva työntekijä on aina halvempi kuin vanha työntekijä. Eli jos pestaa nuoren henkilön, alkupalkka on pienempi. Lisäksi varttuneen henkilön kohdalla on kyse myös mahdollisista sairausajan kustannuksista tai eläköitymisestä aiheutuvia kustannuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 12:56

Firmojen tapa siistiä työntekijöitä ns.ei toivotuista henkilöistä.
Vukrafirmojen palkat myös alhaisempia,mutta onko sydän mukana tehdessä työtä epävarmalta pohjalta kun vuokrafirmoissa et välttämättä tiedä huomisesta.