Jos myyn osakehuoneiston alle 2v asumisen jälkeen samalla hinnalla kun ostohinta .Meneekö kyseisestä kaupasta myyntiveroa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2008 - 19:13

Kyseesseen tuleva verohan on 'luovutusvoitosta' perittävä vero, joka lasketaan osto- ja myyntihinnan välisestä erotuksesta, tässä tapauksessa 0 €

Lisätty: 16.12.2008 - 11:54

jos myyt oman asuntosi ja ostat itsellesi uuden asunnon 0-linja pätee ihan varmasti

(omia kokemuksia asiasta ihan viime aikoinakin)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2008 - 20:16

olisko kuitnkin kysyttävä verottajalta koska heillä on kiinteistökaupoissa ihan oma laskenta kaava johon vaikuttaa rahanarvon muutokset talouskasvut ja muut seikat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2008 - 09:17

Niin kannattaa kysyä tai tarkistaa verottajalta tämätieto,koska suomen verottaja tekee kaikkensa että saisi viedä veroa jopa tuossa tapauksessa.Koska laki sanoo 2v on asuttava,ennen myyntiä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.12.2008 - 21:44

Sehän on siis voittovero, joten sinun tapauksessa se on o €, mutta jos olisit saanut voittoa, niin olisit voinut saada siitä pois kaikki mahdolliset perusparanteluista aiheutuneet kulut, esim. maalien, tapettien, laminaattien hintojen kulut pois, tietenkin kuittia vastaan. Kaikki kannattaa sinne laittaa. vaikka olis ostanut vessanpaperitelineen. ;o)

Lähteet:
oma kokemus