milloin harrastus on harrastus

Jos harrastan jotain kerran, kaksi vuodessa voinko sanoa sitä harrastuksekseni. Miten harrastus määritellään?

Avainsanat: harrastus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2008 - 21:57

mun mielestä ei oikein voi kutsua harrastukseksi jos harrastaa 2 kertaa vuodessa.
mutta jokainenhan voi määritellä sen itse

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi, samaa mieltä olen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2008 - 19:38

Harrastus on harrastus, jos sitä kerta harrastaa. Minäkin harrastan mattojen kutomista vaikken juokse alvariinsa kutomolla. Mielestäni voit itse määritellä mitä harrastat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 20:07

Eipä kai harrastusta määritellä ajan määrän ja laadun suhteen.Esim. lapin matkailu voi olla harrastus käykö siellä usemman kerran vuodessa vai useammassa vuodessa kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 21:08

no jos jotain teet huvikses tai muuten vaan mielenkiinnosta (ei ansaintamielessä) niin sitä kai voi pitää harrasteluna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 21:09

Harrastus voi olla mitä tahansa vapaa-ajan toimintaa. Harrastuksia tehdään kiinnostuksen ja nautinnon takia, ei sen takia että niistä saisi rahallista palkkiota. Esimerkkejä ovat keräily, nikkarointi, askartelu, urheilu ja musiikki. Harrastaminen voi johtaa jonkin hyödyllisen taidon, tiedon tai kokemuksen hankkimiseen. Kuitenkin päätarkoituksena on mielenkiinto.

wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 22:05

Harrastus on aina harrastus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 23:41

Minusta mielenkiinto ratkaisee harrastuksen. Esimerkiksi en tee käsitöitä tai askartele aina, mutta pidän mielenkiintoa yllä tutkimalla lehtiä ja kirjoja. Olen kiinnostunut eri tekniikoista ja haluan oppia uutta.

Samaten harrastan vain kesäisin puutarhanhoitoa, mutta jo helmi-maaliskuussa tutkin siemenluetteloita ja suunnittelen istutuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2008 - 08:38

No harrastus määritellään tunteenpohjalta,eli jos se rupeaa tuntumaan työn teolta silloin se ei enää ole harrastus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2008 - 14:32

harrastus on sillon harrrastus jos tykkäät siitä ja haluat oppia juuri sitä!!
maksullinen ei tarvitse olla.. tietysti tarvikkeet maksaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2008 - 17:51

Kun sitä pitää harrastuksena eikä työnä. Nauttii harrastuksen tuomasta ilosta itselleen/keholleen ympäristölle, jne.. mikä sitten milloinkin harrastuksena. Samoin kuin yllä olevan 'elävän nuken' kommentissa pitäisin harrastuksena sellaista, jota harrastetaan useammin kuin pari kertaa vuodessa (1pv esim.), säännöllisesti ehkä kerran kaks kuukaudessa se takaraja, ite esim. keilailu noin kerran kuussa, pidän sitä harrastuksena, onhan näitä ns. kalliitakin harrastuksia, joita ei sitten 'raaskii' harrastaa useammin kuin ehk joka kuukausi/joka toinen, eiköstä?