Mitä ruokaa ei kannata syödä Tunisiassa?

Lisätty: 14.12.2008 - 01:31

Ollaan lähdössä huhtikuussa Sousseen ensimmäistä kertaa..
Hieman pelottaa sikäläinen hygienia. Jossain olen lukenut että siellä olisi myös paljon torakoita..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.12.2008 - 01:40

syö kunnolla kypsennettyä ruokaa vältä salaatteja ja käytä pullotettua vettä jos pelottaa.kysele myös tuttavilta jos ovat käyneet siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.12.2008 - 11:20

Jos joudut jotain välttelemään kotona, se ei ole parempaa Tunisiassakaan. Vieraan bakteerikannan tehokkain välittäjä on vesi, sen kanssa kannattaa olla tarkkana. Lämpöisessä ilmanalassa elintarvikkeiden pilaantuminen on monta kertaa nopeampaa kuin meillä, katso että se mitä syöt on mahdollisimman vasta valmistettua ja kunnolla kypsytettyä.

Tuoresalaateja en ole niin vältellyt, mutta seisovien (kylmien) pöytien majoneesipojaiset herkullisen näköiset viritykset voivat olla melkoinen koettelemus vatsallesi.

Järki käteen mutta älä pilaa herkullista lomaasi kaikkea pelkäämällä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 21:03

vähäviisas antoi hyvän, myös matkalle mukaan otettavan neuvon. Vesi on aine jonka kanssa kannattaa olla tarkkana = juo pullotettua vettä.
Myös majoneesipohjaiset salaatit ja salaatinkastikkeet kannattaa kiertää. Ole myös tarkkana pikkukylien ravintoloissa broilerin, kanan ja muun grilliruoan kanssa, mikäli et ole varma hygieniasta, jätä tilaamatta
Mutta, eihän matkalle paastoamaan lähdetä, joten hyvää ruokahalua paikallisten herkkujen kera.