Kun tuo viherpiipertäjä oli esillä niin kysyn että lajitteletteko jätteenne ja kuin vapaa-ajan asunnolla.Huolimattomuuta on paljon

Lisätty: 12.12.2008 - 18:25

Siirrän keskustelun ruuasta eteenpäin.Isteäni harmittaa se välinpitämättömyys.Toki vanhukset eivät välttämättä osaa ja kaikkialla ei ole järjestettyä sellaista jätehuoltoa.
Mikään vastaus kysymyksiini ei ole turha.

Lisätty: 12.12.2008 - 19:32

Viherpiipertäjä on kaunis nimitys.Hoitakaamme luontoa tuleville sukupolville!

Lisätty: 12.12.2008 - 21:00

Valitettavasti en ymmrtänyt sitä pilkkanimeksi vaan uskoin että vihreät ja luontoa säästävät arvot ovat tärkeitä. Kiitos vähäviisas selvityksestä.Järki ja tukka ei pysy samassa päässä mutta jostain syystä minulta on kysytty että kumpi lähti ensin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.12.2008 - 19:24

Ei kai tarvitse olla viherpiirtäjäjä jos luonnosta välittää. Kyllä lajittelen roskani. Joita en voi käsitellä niin vien keräyspisteisiin, esim. paperit, muovit, lasit, ym. Komposti on hyvä, sinne sopii kaikki puutarhajätteet. Suosittelen kaikille luonnonmukaisia ajatuksia, luonto pitää meidät ihmiset ja eläimet kunnossa.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 20:45

viherpiipertäjällä ei kyllä ole juuri mitään tekemistä roskien lajittelun kanssa, ja se kyllä onnistuu vanhemmiltakin, anoppikin osaa pistää kuuteen läjään (sen verran on keräysastioita tarjolla)

(voihan se kuulostaa kaunillta, mutta viherpiipertäjä kyllä on lähinnä pilkkanimi ja laajalti käytetty poliittisessa suunsoitossa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 21:55

Kyllä lajittelen minäkin kuuteen läjään ja vielä patterit vien sinne minne ne kuuluu. Elektroniikkaromun omaan keräyspisteeseen, vaatteet kierätykseen tai kotieläinkodille alustoiksi jne. eikä se ole edes vaikeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 01:28

Lajittelen kaiken. Harmi vain, ettei kaupunki ole järjestänyt riittävää jätteiden jatkokäsittelyä.
Tuntuu, että lajitteluni hyöty valuu hukkaan, jos kaikki kuitenkin kaadetaan samaan kasaan muualla.

Lähteet:
Suku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 12:06

en omista vapaa-ajanasuntoa.Eli säästin luontoa siinäkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 12:08

Saaressa juttu on vähän toisen näköinen, kompostoidaan kaikki mikä kohtuuajassa maatuu, poltetaan kaikki mikä palaa (levittämättä pahoja myrkkyjä) ja sitten ruodataan mantereelle keruupisteeseen lasit, metalit ja ongelmajätteet.

On huomioitava sellainenkin seikka, että on huomattavasti ekologisempaa polttaa pahvilaatikko paikanpäällä kuin kuljettaa sitä satoja kilometrejä kierrätykseen.

Hyviä juttuja nämä jätteenkäsittely ohjelmat, mutta kyllä niidenkin toteuttamisessa terveen järjen käyttö on sallittua (ne viherpiipertäjät ei ole oikein kuuluisia siitä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 19:57

en lajittele mitään ja se on harmi.. pitäis varmaan lajitella muutenkin kun on alle kilometri jätteiden lajittelukeskukseen