Löytyykö Napsulaisista ketään, joka viettää joulun yksin? Ja mitä mieltä olet yksinäisen joulun vietosta?

Kysyn tätä siksi, kun itse vietän joulun yksin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 22:50

vietän vapaaehtoisesti yksin. Lapseni ovat kyllä kutsuneet ja yrittävät jopa tulla meille. Olen koko ikäni joutunut lähtemään, ensin minun mummolaan ja sitten mummon kuoltua perinteitä jatkettiin minun lapsuudenkodissani ja nyt kun vanhempani ovat jo poissa en halua liikkua mihinkään suuntaan. Nautin. siitä, että saan tehdä jouluni semmoiseksi kuin itse haluan.Olen sanonut lapsillenikin etteivät tekisi liian sitovia printeitä omasta joulustaan. Uutena vuotena sitten ollaan enempi yhdessä.

Kysyjän kommentti

Harva ajattelee samalla tavalla kuin minä. Minäkin vietin kymmeniä vuosia jouluni toisten ehdoilla. Nykyisin nautin, kun saan olla yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 22:35

Enpä tiedä Napsusta.Ehkäpä he vastaavat jos näin on.Toivon sydämestäni että kenenkään ei tarvitsisi viettää Joulua yksin elleivät välttämättä halua.Joulunaikana voi käydä tervehtimässä yksinäisiä tuttavia.Lyhytkin aika ja juttutuokio on kullanarvoinen molemmille osapuolille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 23:22

Olen aina välillä joulun yksin kun lapset ovat muualla. Ei se mukavaa aina ole, mutta kyllä siitä selviää. Huomasin, että iltaan asti meni hyvin, mutta kun menin nukkumaan, oli liian hiljaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 00:43

Eipä nyt, mutta sellaistakin on tapahtunut.

Se oli rauhallisin Joulu minun elämässäni, joskus ihan haikeudella muistelen.

Fiilikset riippuu varmasti paljon siitäkin, mistä syystä on yksin viettämässä Joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 00:55

En yhtään tiiä tai tunne sellasta fiilistä.. Minulla on eri kulttuuri, ja me emme ole yksinäisiä olleenkaan.. Koko ajan perhen kanssa ja tuttujen kanssa!
En viettä joulua, mutta on se on kiva!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 08:35

Vietämme joulun kaksin vaimonkanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.12.2008 - 09:04

Joku jopa pitää joulun vietosta yksin, mieluummin siten kun kutsuttuna johonkin puolivieraaseen ympäristöön. Syy miksi viettää joulun yksin on niin kovin henkilökohtainen. Vapaaehtoinen yksin vietetty joulu kait ei ole niin paha. Asiaan liittyy mielestäni liiankin suurta latausta eli asiasta tehdään korostetusti numeroa.

Ahmat12

Lähteet:
kuultua, keskusteluissa esille tulleita asioita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 13:50

Minulle joulu on ilon juhla, mutta siskopuoleni kammoaa joulua. Itse asun vielä kotona, siskoni taas yksiössä keskustassa ja on tällä hetkellä sinkku. Meille hän olisi tervetullut muuten, mutta hän ei tule ollenkaan toimeen isäni kanssa. On kokeiltu jo monta kertaa ja aina tuloksena on massiivinen riita ja kaikilla paha mieli. Sukulaisista löytyy äidin puolelta vain täti, josta siskopuoli kyllä pitää, mutta tämä viettää joulun usein ulkomailla. Kavereilleen hän taas ei haluaisi väkisin ängetä, koska lähes kaikkihan viettävät jonkin sortin perhejoulua. Tänä vuonna täti ilmeisesti jää Suomeen jouluksi, eli siskopuoli voi mennä sinne. Onneksi, sillä murehdin joka joulu hänen puolestaan, inhottavaa :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 18:59

en ole vielä koskaan joutunut olemaan joulua yksin joka johtuu varmaan siitä että olen itse teini vielä :) mutta en tulevaisuudessa haluaisi varmaan viettää joulua yksin.