Miksi tällaista?

Tytöille ehdollista pahoinpitelystä (11.12.2008 7:31 )
Kaksi 15-vuotiasta tyttöä hakkasi ja potki 14-vuotiasta tyttöä.

www.iltalehti.fi/helsinki/20...7_hi.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 11:56

Siitä voisi vanhemmat laittaa linnaan koti kasvatus on mennyt päin persettä.ja tämä on tosi.Väitäköön muut mitätansa ole silti tätämieltä.!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 12:42

Kyllä se on kotona, vanhemmissa se suurin syy. Vanhemmat ei välitä, kunhan lapset jotain touhuavat ja ovat pois silmistä.
Syynsä on myös telkkarissa ja tietokoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 14:18

Kotikasvatutsa ei ole ollut lainkaan. Vanhemmat varmaan niitä ns. vapaan kasvatuksen saaneita. eettiset kysymysket, ínhimillisyys on täysin vieras käsite sekä vanhemmille että lapsille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 17:17

Vapaan kasvatuksen tulos näkyy.Eli jo vanhemmilla on ollut vapaakasvatus.Sitä radikaalia aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:18

Järkyttävä tapaus tuo, samaa mieltä, mutta en nyt itse ainakaan lähtisi ihan ensimmäisenä vanhempia 'lynkkaamaan' (tosin voihan olla syynä tähän kasvatuksessaan tms. myös he, sit en kiellä). Osana voi olla kaveritkin, jotka helposti vievät mukanaan määrätyssä iässä ja varsinkin, jos on vielä vaikutuksille altis/herkkä luonne, jne. Se on monen asian summa kaiken kaikkiaan, miks ihminen pahoille teille lähtee/joutuu...

Mielestäni olen yrittänyt kasvattaa lapseni kunnioittamaan toisia ihmisiä, käyttäytymään myös ns. kunnollisesti, älä varasta, älä tee toisille mitä et toivo itsellesikään tehtävän, jne.
Siitä huolimatta oli määrätyssä iässä (mikä kelläkin se ikä silloin oli) vaikeaa saada joitakin asioita menemään 'perille', kohteliaita kyllä aina olleet/vieläkin, mutta niitä erilaisia houkutuksia pitkin matkaa riitti kyllä aivan tarpeeksi asti, kunnes aikuiseksi varttuivat ja onneksi nyt mitä rakastettavimpia aikuisii 'mukeloit'.

Nykypäivä ajaa myös aikuiset ihka uupumuksen partaalle toisinaan; aamulla ylös ja töihin, illansuussa kotiin kaupan kautta ja ruokaa väsäämään ja sit heti koht nukkumaan, et jaksaa taas seuraavana päivänä tienata elantoa/murkinaa koko perheelle, siinä ei paljon jää 'kasvatusaikaa' ite kummallekaan vanhemmalle....

Oliko ennen paremmin, kun yleensä riitti, että se toinen oli työssä ja se toinen oli kotona kaiken aikaa läsnä..... lapsen/lapsien tukena ja turvana..?

Nämä niin vaikeita asioita, ettei tähän yksittäistapaukseen varmankaan riitä vastaukseksi muu kuin pohdinta, varsinkaan kun ei meillä muuta tietoa kuin, mitä uutisista kuulleet..?

Surulinen/järkyttävä tapaus kaiken kaikkiaan kaikille osapuolille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:19

olikohan tytöillä ollut riitaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 19:01

ei taida vanhempia kiinnostaa miten lapsensa kasvattaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2008 - 14:47

hulluja mitä hullluja