mikä neuvoksi kun lääkkeeet ei tehoa vyö ruusuun

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 18:21

Antibiootit tehoavat vyöruusuun, Kefexin auttaa, tosin tauti on kivulias eikä taltu hetkessä, paraneminen kestää ja vaatii malttia ja vähän kärsimystä myös.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 09:06

Jos lääkkeet ei tehoa ei auta kuin odottaa kyllä se paranee,Anoppi aikonaan sairastu vyöruusuun ,soitti meille jäähyväiset kun meni sairaalaan ,ja sanoi hän ei selviä tästä taudista se on niin paha,sitten 3 tunnin päästä soitti,hän on kotona ne ei ottaneet häntä sinne,sitten ne kokeili toista lääkitystä,ja kyllä se aikanaan parani.Hän eli vielä sen jälkeen 20 vuotta 92vuotiaaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 11:27

Vyöruusun hoitoon käytetään viruslääkkeitä. Niiden antama hyöty voidaan saavuttaa vain, jos lääkitys aloitetaan riittävän nopeasti heti sairauden alkuvaiheessa.

www.poliklinikka.fi/?page=26...id=6451474

www.tohtori.fi/?page=4702652...id=3883389

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 17:42

Eikö vyöruusu ole herpessairaus.Jos on huuliherpes niin on mahdollisuus sairastua vyöruusuunkin.Usein varsin kivulias mutta menee ohi kuten huulestakin.Linkissä lisää

Lähteet:
www.poliklinikka.fi/?page=26...id=6451474

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 20:03

Mitähän lääkkeitä olet kokeillut ja koska tauti alkanut ennen lääkitystä, mielestäni sillä suuri merkitys asiassa?

Vyöruusu paranee itsestään noin neljän viikon kuluessa ilman hoitoakin. Ihottuman paikallishoito perustuu lähinnä bakteeri-infektion estoon ja riippuu taudin vaiheesta. Aikaisessa vetistävässä ja rakkulaisessa vaiheessa voidaan käyttää antiseptisiä tai antibioottia sisältäviä kosteita tai rasvaisia taitoksia. Ihottuman kuivuessa hoito voidaan vaihtaa paikallisiin bakteeri-infektioita estäviin voiteisiin. Paikallisesti käytettävistä viruslääkkeistä ei ole apua.

Lähteet:
www.tohtori.fi/?page