mikä on horton-särky? Mikä auttaa migreeniin ja millaiset lääkkeet sen hoitoon on?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 21:50

Hortonin, eli Klusteripäänsärky on oma, migreenistä eroava, kliininen sairautensa. Kohtaus tulee joka toinen päivä tai jopa kahdeksan kertaa päivässä tiettynä ajankohtana, useimmiten yöllä. Nämä kohtaukset kestävät keskimäärin 45 minuuttia (yleensä 15 minuutista kolmeen tuntiin) ollen migreenikohtauksia lyhyempiä.

Hoitona esim. happihoito, jne.

Kun taas migreeniin on olemassa lääkkeetön ja lääkkeellinen hoito, kohtaushoito, estohoito, josta alla linkki, ks, yst.

Lähteet:
www.gsk.fi/terveytesi/migree...hoito.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 21:05

www.kolumbus.fi/geodun/cluster.htm

sarjoittainen päänsärky

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 21:50

www.kolumbus.fi/geodun/clust765.htm
Aihe ihan uusi mutta mielenkiintoinen.Tossa yksi kommentti.Toivottavasti on kyse oikeasta asiasta.

Lähteet:
Google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 09:16

jonin sen kuvasi, itse kärsin siitä 30-40 ikävuosien ajan, mikään hoito ei auttanut, sitten se vaan loppui niinkuin aikoinaan alkoikin , 'yhtenä kauniina päivänä'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 12:10

Minä olen sitämieltä,että lääkärin hodot ei tehoa migreeniin kuin tilapäisesti,kärsin mikreenistä nuorena ainakin 20 vuotta. sitten heräsin ja hakeuduin Homeopaattisiin hoitohin migreeni katosi pysyvästi,vajaassa vuodessa. eikä ole tullut takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:17

mun kaveri ainakin alkaa mässäämään lakritsia jos migreeni iskee :O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 13:24

Kaverini kärsi pahasta migreenistä monta vuotta ja kokeili kaikki mahdolliset lääkkeet läpi tuloksetta. Viime elokuussa hän kävi lääkärin suosittelemassa akupunktiohoidossa, joka oli tosin epämiellyttävä, mutta vähensi migreeniä reilusti! Ennen hän kärsi pahoinvoinnista ja päänsärystä ainakin kerran viikossa, nyt säännöllisen akupunktiohoidon avulla särky on vähentynyt pariin kertaan kuussa.

Voit lukea akupunktiosta tuolta:

akupunktio.org/migreeni.html