mikä on vesitaso

guktykt6y u657i6rty

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 16:30

Vesitaso/vesilentokone on lentokone, joka nousee lentoon vedestä ja laskeutuu veteen. Koneella on pyörien sijasta suksenkaltaiset kellukkeet tai itse koneen runko on venemäinen, jolloin kyse on lentoveneestä. Kun kellukkeissa tai rungossa on yleensä sisäänvedettävät pyörät, kyseessä on amfibiolentokone.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 15:27

lentokone?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 17:47

Näinhän se on kuten edellä tyhjentävästi mainittiin.Lisäisin vielä että erittäin kätevä kulkuneuvo maastoon johon ei ole muita kulkuyhteyksiä olettaen tietysti että on vesistöä ja hätälaskupaikkojakin riittää. Tosin huono puoli on pitkä nousukiito.

Lisätty: 11.12.2008 - 00:33

Eikö vesitaso voi olla myös ns. normaalivedenpinta?Kiva vastata etta ei vällttämättä lentokone.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 20:08

kiva vastata ettå vesitaso on lentokone

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 21:07

Lentokone. Tai jokin muu taso, joka pysyy veden päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2008 - 14:50

vesitaso?
se on lentokone jolla voi laskeutua pnttoonien avulla veteen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2008 - 13:43

Vesitaso= pienlentokone joka voi liikkua myös veden päällä (laskeutuessaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 11:24

eikö ole lie sellainen joka on veden päällä pysyvä. eli lentokonessa on ainakin vesitasot kun laskeutuu veden päälle. vesisuksilla olaan myös vesitasossa. tai veneellä.