Miten säästät?

Itse säästän käymällä kaupassa vain tiettyinä päivinä ja ostamalla suunnitelmallisesti. Heräteostoja en tee enää. Säästän myös eri tilille, jotta tavoitteellisuus säilyy. Pikkurahaa laitan säästöpossuun jokaisen viikon lopussa.

Avainsanat: säästö raha tavoite

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 13:45

Säästän järkevästi monessa asiassa, saita en ole.
Säästän esim. ruoassa siten että ostan 2 henkilön perustalouteemme ruokaa vain pieniä määriä eli sen verran mitä kulutamme parina päivänä. Jos ostaa liikaa, osan joutuu heittämään pois.
Säästän rahaa säännöllisesti laittamalla käyttötililtäni säästötilille. Sekin homma toimii erinomaisesti.
Vaatteita ostan vain kunnollisia eli laatutavaraa, kestävät pitkään hyvännäköisinä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 22:49

Talletuksilla.Ostamalla kerralla edullisia ruokatarvikkeita pakastaen pikku erissä.Tupakkarahat talteen.Autolla reitin suunnittelulla.Puhelimella soittelen euron päivänä ystävilleni jos sen asian voi jättää sunnuntaiksi. Ei materiaalisia Joululahjoja vaan alennusmyynnistä saa edullisemmin. Ostan tarpeeseen ja harkitsen tarvinko sitä. Pikku puroista se syntyy.

Lisätty: 09.12.2008 - 22:53

Tavoite matkustaa kun se on jäänyt syystä tai toisesta aika vähiin.

Lisätty: 10.12.2008 - 00:03

Maarit se on totta että mukaan ei saa mitään.Säästän tai huolehdin omaisuudestani. Tavoitteesiini käytän ja jos jää niin lapsilleni.Itse aion nauttia ja nauttikoon suku omiaan kuten Irwin aikoinaan lauloi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 23:11

olen nuori mamma , ei minun ole koskaan tarvinnut säästää mihinkään erillistileille tai muuta vastaavaa. olen ollut aina peruspihi ja viherpiiperö joksi minua mainitaan myös. Timppa hei 1€ säästöön taas jos et puhu ystävillesi € päivinäkään.minä kysyn myös äidiltäni monta kertaa mihin hän rahojaan säästää ,mukaansa ei saa mitään vaikka olisi miten isot taskut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 23:34

Säästäähän voi monessa: sähköä, sammuttaa valot niistä huoneista joissa ei oleskele, puhelimen käytössä, menen aina kävellen kauppaan en autolla, autoa en käytä kuin kesällä eli seisontavakuutus, ruuassa säästää kun kotona valmistaa, vaatteissa voi säästää esim. kirpparilla käydessään, lämmitykseen varaava takka missä se on mahdollista, lista on loputon, tässä vain muutamia esimerkkejä.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 20:44

Näyttää olevan kaikilla lähes samanlaiset säästösysteemit ja -tavoitteet. Niin minullakin. Käyn kaupassa vain kerran viikossa, pesen täysiä koneellisia pyykkiä ja astioita. Sammutan vesihanan kun harjaan hampaita, laitan suihkun kiinni kun pesen hiuksiani, lämmitän ruokia mikrossa, paistan useamman kakun samalla kertaa ja laitan uuniruuat kun uuni on valmiiksi lämmitetty jne näitä on loputtomast Ja kun on tarpeeeksi säästetty ja pankki täynnä sitten taas matkustetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:25

Olen taloudellinen ja harkitsevainen hankinnoissani, kierrätän, säästän sähköä ym, halpa ei aina ole edullista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 12:24

Jätän turhat heräteostokset ostamatta, myyn netissä vaatteita joihin olen jo kyllästynyt, laitan aina kaikki pikkukolikot säästöpossuun.. Säästämisessä kannatan sananlaskua "Ei Roomaakaan päivässä rakennettu". Kymmenen vuoden päästä voi säästössä olla jo monta sataa euroa :)