Mikä on cocktail tilaisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 13:41

yleensä ryypätään jonkun toisen piikkiin seisaaltaan

Lähteet:
kokemuksia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 13:43

Coctailtilaisuus on suhteellisen vapaamuotinen ja yksinkertainen tilaisuus jossa nautitaan juomaa ja jotain pikkusyötävää seisaaltaan.

Lähteet:
liiankin usein tulee kutsuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 13:46

eurooppalais/amerikkalainen tapa hoitaa suhdetoimintaa ( ei lasketa lahjoman piiriin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 15:06

ns. seisova pöytätarjoilu, jossa tarjottavana yleisesti pieniä suola- ja makeapaloja, ei mitään lämmintäruokaa, ja missä asu on yleensä vapaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 16:21

vähäviisas
Vastattu: 09.12.2008 - 13:41

yleensä ryypätään jonkun toisen piikkiin seisaaltaan....

niin ja puhutaan ns. small talkia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 17:12

Seurustelua naposteltavan ja miedon juoman kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 19:23

Perinteisesti cocktailkutsuilla seistään, jolloin vieraiden määrää rajoittavat ainoastaan kodin seinät. Seisomisella on kaksi käytännön seurausta: Ruokatarjoilun on oltava sellaista, että sitä pystyy syömään sormin tai tikun avulla. Lisäksi juhlat kestävät ainoastaan pari tuntia, mikä on siedettävä aika seisoa. Oman ystäväpiirin kesken voidaan istuakin, jolloin juhlien kestoa voi venyttää.

Vieraiden rooli on helppo. Kutsun asumainintaa tulee noudattaa. Epävarmoissa tapauksissa pukukoodin voi varmistaa juhlan järjestäjältä. Vieraiden on oltava ajoissa, sillä myöhästyminen kielii välinpitämättömyydestä. Mikä tärkeintä, juomia on kehuttava, varsinkin jos mielii uutta kutsua. Keskustelu- ja kuuntelutaito huomataan herkästi nykyäänkin, vaikka se kalskahtaa viktoriaanisen ajan käytösmallilta.

Seurustelu/tutustumis tapahtuma mielestäni, kuin myös monet firmat järjestävät näitä tilaisuuksia avatessaan joitain hotelleja/kampaamoja, tms. ei ainakaan humalahakuista juomista (harrasteta/suosita), vaan korrektia seurustelua tuntemattomien kanssa puhuen niitä näitä...

Lähteet:
alkuosa stooristani: plaza.fi/ellit/juhlat/kodin-juhlat/jos-et-tieda-mita-tehda-tilaa-cocktail , loppu miuu itteäin, eip tainnu linkki onnaa, mut 'leikkaa ja liimaa' systeemil vois onnistuu...höh tätä