Vaikuttavatko Kreikan nykyatapahtumat intoonne matkustaa ko. maahan tulevana lomakautena? Uskotteko tilanteen selkityvän?

Lisätty: 09.12.2008 - 11:57

Oma käsitykseni on ettei tilanne ihan heti selkiinny, "tuntien maaperän ja taimien laadun". Toukokuussa on tarkoitus mennä aika lähelle Ateenaa, matkaa ei ole vielä varattu ja täytyy katsoa mitä lähikuukausina tapahtuu.
Ulkoministeriön ohjeet ovat osaltaan aika huvittavia, sopivat tietysti lähiaikoihin.

Lisätty: 11.12.2008 - 08:06

iImeisen selvää että ns. tavalliset rantaturistit eivät yleensä tiedä lomamaansa yhteiskuntaelämsätä juurikaan, kun viipyvät viikon tai kaksi. Pistelakkoja on Kreikassa ollut säännöllisesti ainakin vuoden ajan ja siitä on vointu aavistaa että jotain on tulossa.
Jos liikenne ei toimi, lentokenttiä suljetaan, samoin satamia, ei se liikkuminenkaan oikein onnistu.

Avainsanat: lomamaa turvallisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 11:28

Vaikuttaa ei sinne ainakaan meikäläinen mene ihankohta.Tilanteen selkeytyminen en tiedä.

Kysyjän kommentti

Samoilla linjoilla olen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 11:31

En lähiaikoina muutenkaan ole aikonut matkustaa Kreikkaan.

Mutta ulkoministeriön sivuilta voi tarkastella matkustusturvaohjeita maittain.

Seuramatkalaisia kehotetaan tutustumaan matkanjärjestäjien turvaohjeisiin ja noudattamaan paikkakuntakohtaisia ohjeita. Tutustu ennakkoon evakuointireitteihin hotellista tai muusta majoituspaikasta. Kriisitilanteessa pidä lähiomaisesi, matkanjärjestäjä tai viranomainen tietoisena tilanteestasi.
Matkailijoiden oman turvallisuuden kannalta on toivottavaa, että henkilöt, jotka tulevat Kreikkaan joko omatoimimatkalle tai pidemmäksi ajaksi kuin matkanjärjestäjän matkat kestävät, ilmoittaisivat suurlähetystölle yhteystietonsa maahan saapuessaan ja maasta poistuessaan.

formin.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 15:08

ei vaikuta, eiköhän ne ennen kesää vielä rauhoitu nuo tapahtumat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 21:56

Vaihtoehtoja on muitakin.Jos välttämättä haluaa sinne niin jännitystä elämään.Itse vaihtaisin matkakohdetta jos ei ole vielä varattu.Eiköhän sinne voi matkustaa myöhemminkin.Toisaalta viileetä saat kokea tällähetkellä Suomessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 21:42

ei vaikuta ja onhan Kreikassa saariakin joihin voi matkustaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:32

Eivät vaikuta. Matka Santorinille on jo tilattu! Voi olla, että Ateenan keväinen reissu peruuntuu jos siellä vielä mellakointi jatkuu, mutta sen näkee sitten.