Voisiko joku kertoa, että mitä rokotuksia tarvitsi kun lähtee Egyptiin ?

Olen lähdössä Egyptiin ja tiedän että jotain rokotuksia piti ottaa, mutta kun en vain muista.

Avainsanat: egypri rokotukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.12.2008 - 00:31

Suomessa annettavien perusrokotusten lisäksi on hyvä ottaa lavantauti-, hepatiitti a - ja b-rokotukset sekä rabies-rokote, jos olet tekemisissä eläinten kanssa. El Faiyumin alueelle tarvitset myös malaria-lääkityksen. Rokotusten hintoja kannattaa kysellä omasta terveyskeskuksesta.
(HUOM! Jos saavut Egyptiin keltakuumealueelta, vaaditaan todistus keltakuumerokotuksesta.)

A- ja B-hepatiittirokotus onnistuu yhdistelmärokotuksena (Twinrix), jonka ensimmäinen osa otetaan hyvissä ajoin ennen matkaa ja toinen erä kk:n kuluttua. Kolmas piikki tulee 6 kk ensimmäisestä. Yksi rokote maksaa n. 43 € ja jo ensimmäinen on kattava, mutta rokotussuoja kannattaa silti hankkia pitkäaikaiseksi.

Lähteet:
www.iltalehti.fi/tsau/kysyts...5142.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 19:15

perusrokotukset on hyvä olla kunnossa. (polio-, jäykkäkouristus- ja kurkkumätärokotukset, tarvittaessa MPR rokotus tuhkarokkoa ,sikotautia ja vihurirokkoa vastaan. Henkilön matkustaessa alueelle, jossa poliota vielä esiintyy (esimerkiksi Egypti, trooppinen Afrikka ja Aasia sekä Kiina), tarvitaan poliorokotuksen tehosteannos jos edellisestä on kulunut 5-10 vuotta. Jäykkäkouristus- ja kurkkumätärokotuksen tehoste on otettava 10 vuoden välein. jne jne.

Lähteet:
netti