Saako kanin pestä tavallisella vedellä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.12.2008 - 01:05

Kania ei tarvitse pestä, ellei se ole sotkenut itseään. Jos se on aivan pakko pestä, sen voi pestä vedellä. Voi myös käyttää mietoa pesuainetta. Muista kuivata kani hyvin, ettei se vilustu.

Lisätty: 07.12.2008 - 01:29

Pesemistä tärkeämpää kanille on sen turkin säännöllinen harjaus. Lyhytkarvaiselle riittää harjaaminen kerran viikossa, mutta pitkäkarvaista voi harjata jopa päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.12.2008 - 01:16

Eläimille on myytävänä niille tarkoitettua shampoota.Ja uskoisin että kaikki eläimet tarvitsevat aika-ajoin pikku pesun varsinkin jos ne sotkevat itsensä ja ihon hyvinvoinnin takia.Varmaan paikalliselta eläinlääkäriltä saat parhaat neuvot.Ja kuten Heidi_K mainitsi niin muista riittävä kuivaus.Voit vaikka kääriä pyyhkeeseen josta tosin kissamme ei välitä vaan haluaa nuolla itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 06:33

Kania ei tarvitse pestä, koska se hoitaa pesun karhealla kielellään. Jos kani on ulkoilun tmv. jälkeen todella kurainen, voi sitä hellästi puhdistaa märällä pyyhkeellä. Varoitus! Kanit eivät pidä vedestä!

luonnonpuolesta.tripod.com/k.../id11.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 13:47

tässä linkissä on myös paljon viisasta kanin hoitoon liittyen:

sonja.iki.fi/sonja/kani/kani...oito.shtml