Oletteko syöneet sinivioletteja perunoita?Oli yllätys minullekin vanhempieni luona itsenäisyyspäivän aterialla.Positiivinen kokemu

Väri epäilytti mutta turhaan!

Lisätty: 06.12.2008 - 23:24

Sininen väri on ruuassa kuulemma aika epäilyttävän näköinen.

Avainsanat: siniset perunat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2008 - 23:13

Kyllä ne ihan syötäviä on vaikei siltä kyllä näytä.

Olen joskus törmännyt sellaiseenkin, että niitä oli kylmässä salaatissa, vähän öljyisinä jotensakin luotaan työntäviä, mutta jos ei katso niin täydestä menee.

Kysyjän kommentti

Tosiaan ulkonäkö ei houkuttele mutta maku minusta aivan mainio.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.12.2008 - 23:06

Blue Congo on erinomainen peruna juhlaruokiin.
Myös positiivinen kokemus, ei tosin tänään sinivioletteja, vain ihan tavallisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 00:04

Juu, syöty on. Mutta ei ole vielä itse viljelty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 01:58

Enpä voi kehua syöneeni. Mistäs niitä voi ostaa? :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 07:36

Meille on ostettava aina ihan tavallisia vaan, joten en ole päässyt maistamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 08:53

enpäs ole maistanutkaan. Itseasiassa nyt vasta kuulin (tai siis luin) että semmoisiakin pottuja on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 12:00

olen syönyt,ja myös kasvattanut niitä,1995 vuonna.Hyviä olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 18:25

Mie en ole koskaan kuullutkaan, elikkäs en myöskään ole koskaa syönyt/ maistanut :) - - - Laitoin linkin tuosta 'hauskasta' liilasta potustsa..

www.google.fi/url?sa=t&s...XaKUsYwwsg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 20:20

kyl vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 10:58

tosi myrkyllisen näköisiä, mutta syöhän niitä, ei kyllä sen parempia kuin tavallisetkaan, aika paljon kalliinpia ainakin meidän kaupoissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 13:51

En pidä, en väristä enkä mausta.

Lisätty: 08.12.2008 - 13:52

Löytyy ainakin Stockan herkusta Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 19:31

Enpä ole maistanut, ulkonäkö ei ainakaan ole kovin ruokahalua herättävä :D Sehän on tunnettu tosiasia, että sininen väri ruuassa viittaa myrkkyyn, eli saapa nähdä miten näiden pottujen käy. Sininen limppari ainakin poistettiin kymmenisen vuotta sitten markkinoilla kun ei oikein mennyt kaupaksi. Toisaalta jos nämä perunat ovat niin hyviä kuin ihmiset mainostavat niin ehkä niiden suosio vain kasvaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 18:05

joo olen :) parempii ku tavalliset, nam!