Kuka tekee hometutkimuksia yksityisasunnoissa?Terveystarkastaja?Kenen vastuu jos rivitalon rakenteet homeessa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2008 - 21:08

Tarkkaa tietoa saat esim. kotipaikkakuntasi kunnanvirastosta. Siellä kannattaa kääntyä esim.rakennusvalvonnan puoleen. Vastuu onkin "kinkkinen" juttu. Riippuu useista tekijöistä. Taitaa parhaillaankin olla useita tapauksia avoinna raastuvissa ympäri Suomea.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.12.2008 - 22:23

Taloyhtiö vastaa rakenteista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 23:35

Taloyhtiö ei vastaa yksityisen henkilön aiheuttamasta vesivahingosta jos se on itse aiheutettu ja siitä remontin jälkeen edeltävästä huonosta kuivauksesta aiheutuvasta homeesta.Eiköhän ko urakoitsijakin ole vastuussa.Toki taloyhtiö on velvollinen valvomaan korjausta jos tietää ko.asiasta joka pitää ilmoittaa hallitukselle.Eli ei ominpäin peittelemään omia mokia.

Lisätty: 06.12.2008 - 23:39

Tosin hometaloja rakennetaan kaiken aikaan märistä tarvikkeista jotka peitetään rakenteisiin ja sitten ihmetellään miksei tapetit pysy senillä ja asukkaat saavat mitä erikoisempia oireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 20:48

kunnan rakennustoimistosta löytyy, sitten on myös paljon yksityistä tarjontaa, kysymys voi tulla siitäkin kuka tutkimuksen maksaa? Useasti ainakin toimitaan niin että epäilyksen herätessä yhtiö kustantaa tutkimuksen ja vasta sitten aletaan riidellä kelle korjauskulut kuuluu.