Kertokaapa mikä on Harry Potterin valtavan suosion salaisuus kun itse en ole tullut seuranneeksi?

Avainsanat: harry potter

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 13:48

Varmaan agressiivinen markkinointi ja mainonta ennenkaikkea. Eli paljon melua tyhjästä...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.12.2008 - 18:15

Ehkäpä kirjailija onnistui kirjoittamisessaan, juonenkulku on hyvä ja sujuva, henkilöt mielenkiintoisia ja jännitystäkin riittää. Asiaa ei ainakaan ole pahentanut nykyajan mahdollisuus näyttävään mainontaan. Teosten kuvaaminen elokuviksi vain lisäsi suosiota.
Olihan ennenkin tosi hyviä lasten- ja nuortenkirjoja, ehkä jopa parempia kuin Potter(?), mutta puuttui suurella rahalla tehty mainonta, suosion mittarina olivat ainoastaan kirjojen myyntiluvut. Esimerkkinä vaikkapa Enid Blyton ja Viisikko-sarja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 18:39

Hieno markkinointi. Ihmiset saivat sellaisen kuvan, että kaikki tykkäävät ja sen takia kiinnostuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 22:20

Voihan siinä jotain ollakkin, mutta kyllä Heidi_K on oikeassa, markkinoimalla ja myymällä se kuuluisuus on pääasiassa tehty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 22:24

Sadut kiehtovat aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 00:20

Harry Potterin henkilöhahmon kuvaus ensimmäisessä kirjassa oli sangen vetoava. Pieni, laiha poika, jota sorrettiin sukulaistalossa. Ja Harryn selviäminen velhokoulussa, huispaus ja muut velhokommerverkit vetivät puoleensa. Sorretun selviäminen voittajaksi sai ainakin minut Harryn puolelle. Ensimmäinen kirja oli valoisa. Olen kuullut, että myöhempi tuotanto Pottereista on synkempää.

Mainonta ja tasokkaat elokuvat ovat tehneet Harry Potterin hahmon luojasta miljonäärin. Itse pidän Narnia sarjaa ja Viisikkoja parempana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 07:53

Enpä ole mainoksen uhri tässäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 19:20

Wizardingworld.com taas esittää viiden kohdan selityksen Harry Potterin suunnattomalle suosiolle.

1. Harry Potter -tarinat voi sijoittaa moneen eri kirjallisuuskategoriaan: kaunokirjalliseen satiiriin, yhteiskunnalliseen satiiriin, mysteereihin, fantasiaan, seikkailuun, lasten satuihin ja sosiaalitieteeseen / moderniin psykologiaan.

2. J.K. Rowlingin harvinaislaatuinen tyyli kirjoittaa. Taidokas kirjoittaminen ei pelkästään yhdistele edellä mainittuja kirjallisuusgenrejä, vaan jokaista kategoriaa käsitellään loisteliaasti ja kekseliäästi.

3. Halloween-teema. Halloween on universaalisti aina houkutteleva mysteereineen ja keskiaikaisine teemoineen.

4. Nerokkaiden assosiaatioiden kautta kaikki suosisut fantasiat on onnistuttu kokoamaan yhteen paikkaan, jossa J. K. Rowling herättää ne eloon maailmassa joka on hyvin samanlainen kuin meidän omamme.

5. Sosiaalinen merkityksellisyys. Tietoisuus kiusaamisen ja kodin ympäristön vaikutuksesta lapsen ja nuoren elämään nyt ja tulevaisuudessa, J. K. Rowlingin kirjat ovat merkittävässä asemassa tässä kehityksessä.

Lisää Harry Potterin menestyksestä voit lukea tuolta:

www.suoli.net/harry-potterin...salaisuus/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:31

olinpas K-A-U-H-E-A harry potter fani kolmos luokalta kuudennelle. en osaa sanoa mikä siinä oli sellaista, mutta katsoin joka ikinen päivä vähintään kolme kertaa harry potter ja azkabanin vanki- elokuvan. laitoin aina yöksi letit päähän että seuraavana aamuna olisi samanlaiset kiharat kuin hermionella ja lopulta otin jopa permanentin! maalasin huoneeni seinän hermionen lempivärillä punaisella ja luin kaikki kirjat monta kertaa vuodessa :) sitten se into lopahti. kai se oli se mikä kiinnosti niin paljon, että tylypahka ja velhomaailma olivat niin kaukana todellisuudesta. katsoin viimeksi lauantaina kun harry potter ja salaisuuksien kammio tuli lauantain perheleffana ja täytyy myöntää että se oli ihan mukava ja ajattelin taas lukea muutaman kirjan.. :D