Olisiko kenelläkään tietoa, mistä saisi vanhukselle 'isonäyttöisen' yksinkertaisen/helppokäyttösen kännykän?

Hänellä on joku (en muista mikä merkki, vanha kuitenkin) kännykkä, mutta nyt tarvittaisiin uusi kun ei enää toimi, mahdollisimman yksinkertainen/helppokäyttönen, eli vain; soita jollekin (muistista) ja vastaa, eikä mitään ylimääräisiä kommervenkkejä... löytyiskö sellaista mistään, jos niin merkki?, mistä, ja minkähän hintanen mahtaisi löytyä, jos löytyy?

Lisätty: 05.12.2008 - 21:03

tää mun 'isonäyttönen' tarkotti ns, en tie mitä, mut sellasta normaalia, silmin nähtävää näyttöä, eikä näitä nykyaikasii pienen pienii näyttöi, ehk esitin kysymyksen vähän epäselvästi (en tarkottanut näit ehk jotain 'laattakokosii' numeroit, ko näös ei vikaa hänel mut se tekniikka pitäs olla simppelii.., kiitti tähän mennes vastanneille, niitskii (<johan oli sanahirviö tuokii) apuu, saap kyl lisäillä mielin määrin vastauksii + lisäosioit... kiitos...heh

Avainsanat: kännykkä helppokäyttöinen `halpa` vanhus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 23:19

Samsung SGH-B100 matkapuhelin, akun kesto 450 tuntia / puheaika jopa 9 tuntia. Isot näppäimet, kevyt, hyvä näyttö, pelkistetty peruspuhelin käyttöä varten, hinta 39 euroa. Joulutarjous tämän päivän lehdessä täälläpäin. Itse ajattelin käydä ostamassa vaimolle tommosen. Suosittelen vanhemmille myös.

Lähteet:
Omin silmin nähty

Kysyjän kommentti

Näit vastauksii selailemalla, tää 'tarjous' oli paras, kiitos kaikille muillekin vastaajille, pidän ne vastaisuuden varalla muistissain...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 20:25

Olen itsekin etsinyt, mutta eipä tunnu peruskännykkää löytyvän.Siinä olisi erittäin hyvä markkinarako.Joten piti ostaa vanhuksille mahdollisimman yksinkertaiset.Yksi kallis malli löytyi jossa oli isot näppäimet ja suuri näyttö,mutta kappas numerot voi tallentaa mutta ei tue tekstiä.En tiedä mitä järkeä.Toivottavasti löydät tai sitten ruvetaan keräämään Nokialle adressia.Olisi varmaankin helppo valmistaa ja saada katekin kohdalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 20:44

Ainakin pari löytyy (DORO ja Emporia), tosin ne on ominaisuuksiin nähden melko hinnakkaita, mutta kohderyhmän tarpeita on huomiotu (hintaluokka siellä 130-250 €). Alla jokunen kommentti ja linkki:
___________________________

Doro on tehnyt eettisesti oikean teon ja tuonut markkinoille vanhuksille oman kännykän, jossa on isot näppäimet. Matkapuhelimen hinta on ominaisuuksiin verrattuna korkea (130 €, Verkkokauppa.com), mutta tämä on ymmärrettävää, sillä puhelin tuottaisi muuten tappiota pienen ostajakunnan vuoksi. Samalla tuote on valitettavasti kuitenkin täydellinen moka: Doro HandleEasy:llä ei voi lähettää tekstiviestejä.
Markkinoilla on kuitenkin myös mm. tekstiviestityksellä sekä hätäpainikkeella varustettu kalliimpi matkapuhelin Emporia Life (hinta n. 230 €).

www.coline.fi/emporia_senior...siteA4.pdf

www.pixmania.com/fi/fi/18923...oinen.html

Lisätty: 08.12.2008 - 09:34

ONOFF : Nokia 2610 29,90 €, tarjous , rajoitettu erä, ihan hyvä peli mummokäyttöön www.onoff.com

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 21:59

Hyvinvarustetut alan liikket myyvät mm. Doro merkkistä erittäin helppokäyttöistä, isoilla näppäimillä varustettua "kännykkää".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 22:01

Meillä on kanssa ollut sama asia esillä. Olemme tulleet siihen tulokseen että nokian 2760 olisi varteenotettava. Muutamia meille oleellisia asioita on:
-Siinä saa puhelinmuistioon suuren tekstin ja sama viesteihin
-Puhelimen koko on sellainen että sopii hieman isompikätiselle (kyseessä on simpukka)
-Tuttu toiminta malli (entuudestaan noikaa käyttänyt)
-hinta noin 60-70 euroa
Puhelin ei kuitenkaan ole mikään perusmalli sillä siinä on mm. kamera, radio etc. mutta niitä toimintoja ei ole pakko käyttää ja soittaminen ja viestin lukeminen on helppoa (niille saa asennettua pikavalinta). Puhelimia löytyy useista liikkeistä ja nyt jossain taisi juuri olla tarjouksessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 10:08

Nokia 2610 19 € loppuerä nopeimmille (tänään Hesarissa)