Miksi ruoho on talvella vielä vihreää (enkä tarkoita nyt aidan toisella puolella olevaa, joka kuulemma aina vihreää)?

Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa... ruoho on ihka vihreää kuin kesälläkin, miksi/miten?, vaikka ollut pakkasiakin, lumipyryä, jne.. mielestäni näin ei ole aina ollunna, siis oman muistini mukaan (mut sehän nyt ei tietty mitään takaa, heh)

Lisätty: 05.12.2008 - 20:54

Eli, ennen ruoho kellastunut talven tultua (tämän mäkin sentään muistan), johtuuko tästä 'ei luonnon ruohosta' vaan, että on ns. keinotekosesti simennetty maahan?

Avainsanat: vihreä ruoho talvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2008 - 08:41

Minä myös olen huomannut saman ilmiön kuin miumaumikko. Hoitamattomat luonnonniityt ovat kulottuneet ja hoidetut vihertää. No onkos tullut kesä.......

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 20:07

Pieni kulkija.Oletko kaivellut lunta ruohonpäältä? Eikö se ole aina vihreää.Sillon kun ruoho on paljaana niin eikö ole kiva että se vihertää. Toivottavasti en ole aivan väärässä.Jos, niin hortonomit korjatkaa vastaukseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 20:47

joo kyllä se vihreänä pysyy. mätänee vasta hissun kissun sielä metrisen hangen alla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 21:58

ei se ennen lumia kellastu ellei kuivetu/kulotu , usko pois ei se tehnyt niin ennenkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 23:04

Toisaalta kyllä luonto syksyllä omansa kuivattaa jo ennen lumia. Omakotitalojen tonttien ruoho on vihreää minun mielestä kun maassa on lannoitetta joskus laitettu, samaten viljelyspellot on joissa on heinät otettu pois, sielläkin on vahva lannoitettu maa. Elikkä apulannasta minun mielestä johtuu. Katsoppas tosiaan luonnon peltoja ne ovat ruskettuneet ja käyneet talvilevolle, meillä muuten viellä kukkii orvokitkin vaikka on jo luntakin, heh, heh (Pohj.Karjala)

Lähteet:
Omin silmin nähty