Mitä Itsenäisyyspäivänä

Millä ruoalla aiotte juhlistaa huomista? Teetteko ruoan itse, menettekö vierailulle vai kenties ravintolaan?

Avainsanat: itsenäisyyspäivä menu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 15:56

Lähden vanhimmaiseni kanssa käymään omien iäkkäiden vanhempieni luona ja luulenpa että se on karjalanpaisti, jossa nauta on korvattu hirvenlihalla.

Kysyjän kommentti

Hyvää suomalaista perusruokaa jota kelpaa tarjota myös juhlana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 14:53

Meillä ehkä ruokana jauhelihakeittoa, riippuen minun kokkausinspiraatiosta..eli ei niin juhlallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 15:44

Lihakastiketta, keitettyjä perunoita sekä lanttu- ja porkkanalaatikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 16:58

kalkkuna rulla uuniin, perunoita,porkkanasalaattia ,3litran pönikkä punaviiniä,siinä sitä on ruokaa ja juomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 17:04

Kuten Timppa jo sanoikin niin karjalanpaisti -aamusella puullämmiteisessä uunissa valmistettuna, karjalanpiirakat munavoilla, elikkä normaali karjalainen ruoka lisähöysteineen ihan kotona.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 17:53

Vaikkakin Itsenäisyyspäivä, niin tällä kertaa (kin) ajattelin päästä 'helpommalla' ja helliä näin itseäni työn raskaan raatajaa (ei jaksa..heh), eli ei mittee juhlavaa, vaan makaroonilaatikkoo, jauhelikastiketta, keitettyi pottui, puolukkahilloo, niin riittää kaikille, tosin yhen savulohen löysin (kaupast siis, en mistää nurkan takaa), en tie vielä mitä sille teen, lämmitänkö sitä pikkasen uunis, vaiko teen siit jkl salaatintynkää... ehdotuksii toki vastaan otetaan... näin meitil täl kertaa, mut voi se viel hovis muuttuakkii...hekoti...

Lähteet:
nää omat pähkäilyt....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 18:32

Lenkkimakkaraa kastikkeena ja pottuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 19:00

S-marketin tarjouksena oli lohifile, tuli rohmuttua niitä ja lohen ympärille tämän viikonlopun ruokalista sitten tulee rakentumaan (vähän graavia, uunista pääosa ja luultavasti yhdet paistikkaat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 21:50

ei todellakaan niin juhlavaa: nakkikastiketta, perunamuusia ja salaattia..illalla sitten linnan juhlia katsellessa pikku dibattavia; kurkkua, porkkanaa, juustoja, lihapullia, viinirypäleitä sekä kuoharia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 22:01

en jaksa muistaa mistä juontaa juurensa, mutta meillä on itsenäisyyspäivänä aina syöty silakoita, muodossa tai toiseesa, ja niin tulee tapahtumaan huomenakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 20:24

Itsenäisyyspäivä meni jo aikoja sitten, mutta ehkä ei ole vielä liian myöhäistä vastata :) Meiltä löytyi pöydästä marokkolaisia kebabbeja ja couscousia jossain erikoisessa kastikkeessa lilluvien munakoisosiivujen kera. Perheemme himokokkaajat ovat täysin hurahtaneet eksoottisempiin keittiöihin eli perinneruuasta ei ole toivoakaan edes itsenäisyypäivänä.