Niin täällä napsussa saa syytöksiä muustakin kuin pisteihen kalastelusta,yhdyssanojen käytöstä,pisteet ,pilkut ,isotetukirjaimet

noista ainakin tulee syytöksiä.Syyttelijät eivät ymmärrä sitä ,että napsulaisissakin saattaa esiintyä,lukihäiriötä,mikä on vakava häiriö niille jotka kärsii siitä,sanasokeus kuuluu siihen myös,Äidinkieli voi olla joku muu kuin suomi,siitäkin tulee kirjoituksessa virheitä,textin hahmotus häiriö ja paljon muita vaivoja.

Lisätty: 05.12.2008 - 13:19

ei henkilökohtaista sivuilla nähtyjä,marinoita,teen virhetä urakalla.

Avainsanat: eikö syyttelijät ole päässeet koulusta koskaan pois

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 15:08

eipä minua haittaa pienet virheet.yms..pääasia on että saa selvän kysymyksistä ja vastauksista. ja se on myös totta että kun koneella kirjoittelemme kuka mihinkin tahtiin niin aina tekstiin voi tulla virheitä.
ja sinulle anonyymi..rohkeasti Napsulaisten joukkoon vaan!!
en usko että kenelläkään menisi päivä siitä pilalle jonkun kirjoitusvirheiden takia höpsöt takertuu sellassiin pikkuseikkoihin sanon mä.

Kysyjän kommentti

Mielestäni ansaitsit parhaan vastauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 11:56

Kukas sinua on syytellyt, voisit ihan niille vastailla. Se on totta että on kaikentasoisia kirjoittelijoita, mutta eiköhän me kaikki tänne sovita, mitäs noista pienistä kirjoitusvirheistä, ei pitäisi niin vakavasti ottaa. Pääasiahan on että kysymyksistä ja vastauksista saa selvän. ps. ei ne ihan viisaatkaan paljon kouluja käyneet välttämättä osaa kirjoittaa.

Lähteet:
oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 12:50

Teen säännöllisesti kirjoitusvirheitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2008 - 13:55

joskus mietin ihan samaa asiaa kun kirjoittelen sähköpostia, saatikka napsuun ,olen hyvin varovainen napsun kanssa ,en edes ole kirjautunut käyttäjäksi, luen vaan toisten kirjoituksia, kun tuntuu että olen niin tyhmä käyttäjä kirjoitusvirheineni että en halua toisten päivän menevän sen takia pilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 14:19

Lyöntivirheitä sattuu jos ja kun kirjoittaa nopeasti, itselläni se kurja ominaisuus. Kielioppivirheet ovat hiemna kiusallisia, yritän olla huomaamatta niitä....mutta ei voi myöskään mtiänä sille että on kieli-ihminen eli kielet on tullut opittua kirjakielellä ja se kielioppikin "viimeistä piirtoa myöten". Myöskin ammattiini kuuluu kielten hallinta.
Erilaisia olemme mutta suomen kielen heikko hallinta esim. yo-kokelailla on jo hälyyttävää, siitä on tehty tutkimus, luin yhteenvetoa hiljattain.
Yksi asia vielä: aina ei ymmärrä mitä tarkoitetaan kun teksti on puutteellista tai tosi virheellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 15:33

Anonyymi.Rohkeasti mukaan vaan.Itse teen kijain- ja kielioppivirheitä varmasti monenkin edestä.Korjaan jos huomaan/kerkiän.Totta on että keilioppi ei täällä ole tärkeintä vaan yhteishenki virheineen.Kuten mainittu on ihmisiä joilla suomi ei ole äidinkieli ja hyvinkin muria joilla kirjoitus voi olla vielä hakusessa.Olkaamme Napsulaisia.

Lisätty: 05.12.2008 - 15:36

Minua saa syytellä jos siltä tuntuu niin minusta ei tunnu miltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 18:42

Kirjoitusvirheet vain rikastavat kysymyksiä ja vastauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 18:53

Jokaiselle täällä tulee lapsuksia, lipsuksia ja vaikka mitä virheitä ja mitä moninaisemmistä syistä. Yksi tavallimmista syistä lienee innostus, kun spontaani vastaus 'täytyy' saada nopeasti ulos, niin ainakin minulla nämä kymmen nakkia osuilevat viereisille näppiksille, kirjaimia tulee vääräsässä järjestyksessä jne.

Pääasiahan lienee se että kysymyksen/vastauksen pystyy ymmärtämään, pikkuvirheistä tuskin kukaan saa näppylöitä.

Jos nyt sitten joku näkee vaivan ja laittaa asiallisen huomautuksen (mieleeni nyt muistuu yksi viimeisimmistä viihdakko - viidakko), ei siitäkään mielestäni pitäisi närkästyä, oppia ikä kaikki.

Minulle ainakin noita kaikennäköisiä lipsahduksia sattuu jatkuvasti ja niitä saa kyllä retostella senkun viitsitte, vääntäkää vaikka vitsiä jos ainekset löytyy, varmasti en pahoita mieltäni. Ja samanlaiseen asenteeseen kannustaisin muitakin - rohkeesti vaan mukaan - asioistahan täällä puhutaan, kukin tavallamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 19:06

Tehdään vaan rauhassa kirjoitusvihreitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 22:08

vihreitä tulee, jos joku oikoo niin ei siitäkään pitäis kenenkään itkuu pillahtaa, kas elämä on sellasta että aina joku tietää ja joku on tietävinään ja kaikki voi virheistä oppia (tai olla välittämättä)