Mikä on maan tapa, mitä se tarkoittaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 07:53

Maan tapa tarkoittaa sitä, mitä maassa on yleensä tapana tehdä. Se voi olla asia, jota ulkomaalainen ei tiedä ellei sitä kukaan hänelle kerro. Maan tavat perustuvat usein maan kulttuuriin ja historiaan. Maan tavat voivat myös muuttua, mutta siihen kuluu useampi vuosi. Maan tavat voivat olla yhtälailla sekä sanomista että tekemistä, eleitä tai perinteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 08:35

Sanonta, joka on kaunistelua, jolla pient ja vähän isommatkin rötöstelyt halutaan selittää parhain päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 12:52

Näin on aina tehty, tehty mikä tehty, ei syytä huoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 15:47

Maassa maantavalla.Huomioi kulttuuriset uskonnolliset ja muutkin tavat joihin et ole tottunut.Älä arvostele vaan mukaudu ko. maan elämään ja elämäntyyliin.Nauti eri maiden tavoista.Se rikastuttaa kokemuksineen matkaasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 18:45

Jos et tunne maan tapaa voit aina turvautua hyvään käytökseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 11:12

Yksi aika ikävä esimerkki maan tavasta on Kreikan meneillään olevat mellakat. Siellä on tapana reagoida "pettymyksiin" ja erinäisiin asioihin järjestämällä lakkoja pitkälläkin aikavälillä. Nyt tuli sitten puolueen järjestämät tuhoisat mellakat.