Mikä on mielestänne ns.huippukokous.Mistä moinen nimi.Vastauksia on varmasi useita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 14:28

Huippukokouksia on harvoin, en muista Suomessa olleen kun yhden ainoan eli Etyk-huippukokouksen. Silloin oli kekkonen presidenttinä.
Päästä voi ottaa jos siltä tuntuu, mutta asioille ei voi jurputtaja yhtään mitään.
Mielestäni on kunnia-asia saada järjestää ko. korkean tason tapahtumia, niissä Suomi osaa järjestelyt erinomaisesti. Miltä maailma näyttäisi/tuntuisi jos kaikkialla tohellettaisiin miten sattuu.
Ihmisillä on aika monella aika heikko yleissivistys ja tietämys ja myös pieni elämänsä reviiri.

Lisätty: 05.12.2008 - 14:31

Katsoin TV:stä erään kirjailijan haastattelua, oli asunut 35 v pois Suomesta ja nyt kun on asettunut Suomeen, sanoi kuvitelleensa maamme olevan parempi kuin mitä on.
Mielestään Suomi on melankolian maa, yksi sävel koko maassa! Ja ihmisten auttamishalua ei ole toisin kuin maassa jossa oli pitkään asunut. Suomalaiset ovat nykyään asiakkuusuhteissa joka suuntaan, jopa sairas ihminen on sairaalan ASIAKAS.
Meni vähän yli aiheen mutta tämän on tarkoitus selventää sitä mitä sanonta pienet ympyrät tarkoittaa.

Kysyjän kommentti

Mielenkiintoinen näkemys ja olet näköjään ajatellut asiaa.Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2008 - 20:56

Eurooppa-neuvosto tai EU:n huippukokous on Euroopan unionin (EU) jäsenvaltioiden valtion- ja hallitusten päämiesten erityinen kokoonpano, jonka tehtävä on antaa EU:lle sen kehittämiseksi tarvittavat virikkeet sekä määritellä yleiset poliittiset suuntaviivat. Se on EU:n ylin poliittinen elin.

Noin yleisemmin: nimitystä huippukokous käytetään kun suuriimat pamput kokoontuu pitämään valmiiksi kirjoitettuja puheita ja allekirjoittamaan valmiiksi neuvoteltuja sopimuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 22:49

nimihän tulee siitä kun 'huiput' kokoontuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 02:42

Huippuahan on kun muu liikenne pysäytetään huipputärkeiden virkamiesten huippukiireelle istua huippuhyvän lounaan äärellä ja neuvotella huipputärkeistä asioista, joista ei sitten tulekaan mitään ja meille ei kerrota kuin jäävuoren huippu. Ja 1500 huipputärkeän virkamiehen ja poliitikon koolle saaminen maksaa huippusumman, jonka ainakin osaksi maksaa huiputetut.

Ja minähän en valita.... ottaa vaan päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 09:42

Sehän tuli jo tutuksi se huippu kokous Urho Kekkosen aikaan,kun oli se etyk suomessa ,oliko 75 vuosi ,sai kokea oikeen hekilökohtasesti,kun helsingissä ei päässyt mihinkään,jokapaikka oli täynnä poliiseja ,sekä muita turvamiehiä,sinne keskustaan ,kun yritti mennä niin aina oli lapa pystyssä tästä et mene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 12:55

Kulunut, ylistävä sanonta monille valtiojohtajien hätäkokouksille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2008 - 18:52

Huippukokous on silloin jos se pidetään korkean talon ylimmässä keroksessa tai ns. huipulla tai vuorenhuipulla.